Clienții sensibili la prețuri sunt tot mai atenți la bugetul pe care-l alocă pentru articole vestimentare, fiind îngrijorați de evoluția inflației, ceea ce îi face să fie tot atenți la prețuri, înclinând către ofertele aduse și în România de retailerii chinezi, punând presiune pe jucătorii locali care au trecut prin ani provocatori din 2020 încoace.

Potrivit Ralucăi Radu, pandemia a venit cu un plus de clienți noi pentru toți jucători din piață, ceea ce a fost un lucru bun, dar apoi clienții au trecut tot mai mult către offline ca să călătorească, așa că jucătorii din piața fashion au trebuit să-și crească prezența omnichannel, nevoie care a devenit tot mai stringentă în anii de după pandemie.

Apoi, anul trecut a adus o creștere a competiției pe piața de fashion online, în special din partea jucătorilor chinezi, care au pus o presiune foarte mare pe jucătorii locali, vizând segmentele de clienții care sunt mult mai sensibili la nivelul prețurilor”, a declarat Raluca Radu, în cadrul conferinței ecomTEAM – Fashion Edition, organizate de wall-street.ro.

Country Managerul Answear.ro a făcut referire la un sondaj realizat de cei de la Glami.ro, care arată că românii decis anul trecut să cheltuie mai puțin pe produse fashion, iar unul din trei au cumpărat de la retailerii chinezi, ceea ce arată deschiderea clienților din România către ofertele jucătorilor din Asia. Același studiu mai arată românii aveau de gând să să cheltuie mai puțin pe produse fashion din cauza contextului economic, fiind îngrijorați de evoluția inflației.

Vom două lumi diferite în fashion în perioada următoare. O parte din piață va fi formată din clienți sensibili la prețuri și care vor deveni și mai sensibili la preț, și clienții care au o putere de cumpărare mai mare și vor continua să cumpere în online, iar segmentul premium este unul în creștere”, a mai spus oficialul Answear.ro.

În aceste condiții, Raluca Radu a precizat că Answear.ro a ales să se concentreze mai mult pe clienții din segmentul premium, unul care preferă să primească oferte mult mai bine construite pentru ei.

„În cazul nostru, am observat că multor clienți nu prea le place să caute prea mult printre cataloage, iar noi avem circa 600 de branduri și peste 200.000 de produse. (...) Am decis să ne concentrăm mai mult către segmentul de clienții premium, care doresc să vadă, mai degrabă, o selecție de oferte, produsele să prezentate într-un anumit stil, într-un mod care să-i inspire”, a mai explicat Raluca Radu.

Prin urmare, Country Managerul Answear.ro a mai spus că se vor concentra și pe aducerea mai multor branduri premium în platformă, încercând să evite lupta care se duce pe segmentele inferioare de preț.

„Vom aduce branduri care nu sunt neapărat prezente în România, dar ale căror produse sunt cumpărate de români de pe platformele din afara țării sau când călătoresc în străinătate”, a precizat Raluca Radu.

ecomTEAM – Fashion Edition este un eveniment dedicat exclusiv construirii experiențelor de shopping în 2024, organizat de wall-street.ro, în parteneriat cu Answer.ro, Optimized și Mokka, cu cu sprijinul sponsorilor Doctor SEO și EMAT și susținerea DeLonghi, imod, eisberg, FitFresh, Patiseria Tineretului și Winedeals.ro. Parteneri media: Radio ZU, iQads, GPeC.

Sursa foto: Wall-Street.ro / Ovidiu Udrescu