Bergenbier dă semne că nu va mai face investiții, din cauza creșterii taxelor: ”Ne obligă să fim reticenți”

Sursǎ foto: Bergenbier

Bergenbier dă semne că nu va mai face investiții, din cauza creșterii taxelor: ”Ne obligă să fim reticenți”

Cuprins Articol:

Bergenbier a devenit prudentă în ceea ce priveşte perspectivele de creştere și se declară reticentă cu privire la noile investiții. Instabilitatea fiscală, măsurile economice restrictive şi scăderea puterii de cumpărare sunt principalii factori pot afecta negativ evoluţia întregului sector, a anunțat compania.

"Privim spre viitorul imediat cu prudenţă. Deşi avem o bază solidă - susţinută de lansări precum Madri­Excepcional, investiţii continue în fabrica din Ploieşti şi în echipele noastre - ne confruntăm cu creşteri de taxe, iar acciza la bere se va majora cu 10% de la 1 august. Întregul context ne obligă să fim reticenţi în privinţa noilor investiţii şi rezervaţi în ceea ce priveşte creşterea pieţei în 2025. Vom continua planurile strategice pentru anul în curs, conştienţi că optimizarea resurselor şi capacitatea de adaptare vor fi esenţiale în perioada următoare", a declarat Mihai Voicu.

Bergenbier, afaceri de aproape 1 mld. lei în 2024

Producătorul de bere Bergenbier SA a încheiat anul 2024 cu o cifră de afaceri de aproape un miliard de lei, în creştere cu 10% faţă de anul anterior.

Compania a virat către bugetul de stat cu 14% mai multe taxe şi impozite comparativ cu 2023, depăşind pragul de 282 de milioane de lei.

"2024 a fost, fără îndoială, un an dificil, iar piaţa berii din România nu a fost ocolită de provocări. Într-un context social şi economic complicat, ne-am consolidat poziţia datorită unei abordări coerente, axate pe extinderea portofoliului de branduri şi pe întărirea parteneriatelor comerciale. Este al patrulea an consecutiv de creştere double-digit a cifrei de afaceri, o validare că strategia noastră funcţionează într-un mod sustenabil", a declarat directorul general al Bergenbier SA, Mihai Voicu, citat în comunicat.

În ultimii cinci ani, Bergenbier SA a derulat un proces de extindere comercială şi de diversificare a portofoliului, cu accent pe segmentele core, premium şi fără alcool.

Ce mărci sunt în portofoliul Bergenbier

Parte a grupului Molson Coors Beverages Company Central & Eastern Europe, compania Bergenbier SA a fost fondată în 1994, iar cea mai importantă marcă din portofoliul său, Bergenbier, a fost lansată un an mai târziu. În prezent, Bergenbier SA este în top trei companii producătoare de bere din România, având o fabrică modernă la Ploieşti şi o reţea performantă de distribuţie naţională.

Portofoliul companiei cuprinde marci care acopera toate segmentele pietei. Pe langa berile produse la Ploiesti – Bergenbier, Caraiman, Madrí Excepcional, Fresh, Staropramen, Staropramen Unfiltered, Stella Artois, Beck’s, Noroc, Löwenbräu – compania importa si distribuie in exclusivitate berile de abatie belgiene Leffe si Hoegaarden, berea americana Miller Genuine Draft, berea mexicana, Corona, precum și berea alba germana nefiltrata Frazinskaner. De asemenea, compania are in portofoliu si variantele 0.0% alcool pentru Stella Artois și Staropramen.

Personalizate pentru tine