Bolojan dă asigurări că Autostrada Moldovei nu va pierde finanțarea : Este inclusă în PNRR

Sursǎ foto: Facebook.com / Ilie Bolojan

Bolojan dă asigurări că Autostrada Moldovei nu va pierde finanțarea : Este inclusă în PNRR

Cuprins Articol:

Premierul Ilie Bolojan a fost pe șantierul Autostrăzii Moldovei (A7) pentru a inspecta stadiul lucrărilor și a transmis că acest drum de mare viteză care conectează Moldova de restul țării nu va pierde sursa de finanțare din PNRR, fiind inclusă printre programele pentru care robinetul cu bani nu se oprește. Prim-ministrul a spus și când ar trebui să fie gata toată autostrada, într-o postare pe Facebook.

Bolojan vrea să vad A7 finalizată

Ilie Bolojan alături de Ciprian Șerban, Dorinel Umbrărescu și Cristian Pistol (de la stânga la dreapta)

„Astăzi am fost pe șantierul Autostrăzii Moldovei, pe tronsonul Focșani–Bacău, împreună cu ministrul Transporturilor, Ciprian Șerban, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Cristian Pistol, și cu antreprenorul român Dorinel Umbrărescu”, a transmis premierul.

La începutul acestui an, stadiul fizic al lucrărilor pe lotul 2 al autostrăzii Focşani- Bacău ajungea la 42%. „Dacă se va păstra ritmul actual de lucru şi pe acest şantier, la finalul anului 2025 vom putea circula pe mai mult de 240 km de autostradă, de la nodul Dumbrava (Ploieşti) până la Bacău," transmitea ministrul Transporturilor de la acea vreme, Sorin Grindeanu.

În prezent, Bolojan a transmis că „pe cele două tronsoane mari ale întregului traseu al autostrăzii, lucrările sunt realizate într-un stadiu cuprins între 30% și 80%. Sunt peste 5.000 de muncitori care lucrează zilnic pe șantier.”

Valoarea lucrărilor depășește 14 miliarde de lei. Una dintre deciziile importante pe care le-am luat în vederea finanțării autostrăzii, care asigură conectarea Moldovei, este includerea acesteia în lista de proiecte din Planul Național de Redresare și Reziliență”, a adăugat premierul.

Cât va costa Autostrada Moldovei și care este traseul său

„Astfel va fi nevoie să facem plăți lunare cuprinse între 800 de milioane și 1 miliard de lei. Am discutat cu ministrul Transporturilor și cu cel al Finanțelor pentru a găsi soluții de asigurare a fluxului de plăți și, de asemenea, va fi nevoie de o mobilizare susținută a constructorilor”, a scris prim-ministrul.

„Peste 100 km din tronsonul Ploiești–Pașcani sunt deja deschiși circulației”, a adăugat acesta. „Conectarea Moldovei și a Bucovinei este un proiect strategic pentru România.” În cadrul întâlnirii de lucru, șeful CNAIR, Cristian Pistol, a declarat că „în acest ritm, sunt șanse reale ca anul acesta să deschidem circulația cel puțin până la Adjud (50 km)”, conform unei postări a Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Stadiile fizice sunt de aproximativ 80% pe primele două loturi (Focșani-Domnești Târg și Domnești Tărg -Răcăciuni), iar pe lotul Răcăciuni-Bacău stadiul fizic este de aproximativ 60%”, a adăugat Pistol. „Finalizarea în termen a lucrărilor pe acest tronson de autostradă (96 km) ca și pe tronsonul vecin (Bacău - Pașcani) este foarte importantă atât pentru asigurarea continuității pe coridorul 9 Pan-european cât și pentru dezvoltarea economică a Moldovei”, a punctat oficialul.

Acesta a mai dat asigurări și că, la anul, se va circula în regim de autostradă, pe A7 și A3, pe o distanță de circa 390 de kilometri, de la București și până la Pașcani.

Personalizate pentru tine