Carrefour vinde peste 1.100 de magazine din Italia la un „preț” simbolic: anul trecut a avut pierderi operaționale de 67 mil. de euro

Sursǎ foto: Shutterstock / Manoj Jethani

Carrefour vinde peste 1.100 de magazine din Italia la un „preț” simbolic: anul trecut a avut pierderi operaționale de 67 mil. de euro

Cuprins Articol:

Grupul francez Carrefour, cel mai mare retailer din Europa, a ajuns la un acord privind vânzarea operaţiunilor din Italia către producătorul de alimente şi băuturi NewPrinces, transmite Reuters.

Vânzarea Carrefour Italy, care operează 1.188 de magazine, dar care anul trecut a înregistrat pierderi operaţionale în valoare de 67 milioane de euro, va impulsiona profitabilitatea Carrefour, a precizat grupul francez.

„Preț simbolic” pentru vânzarea operațiunilor Carrefour

Directorul financiar de la Carrefour, Matthieu Malige, a informat că vânzarea operaţiunilor din Italia se va face la un "preţ simbolic", menţionând pierderile importante ale acestei divizii care care a realizat anul trecut o cifră de afaceri de 4,2 miliarde de euro, aproximativ 4% din cifra de afaceri a întregului grup.

Separat, Carrefour a informat că a realizat un profit net de 210 milioane de euro în primul trimestru, în scădere cu 33% în ritm anual, chiar dacă cifra de afaceri a grupului a crescut cu 3,7% până la 46,56 miliarde de euro.

"Afacerile Carrefour au înregistrat o clară accelerare în prima jumătate a anului 2025, impulsionată de avansul înregistrat în cele trei ţări principale: Franţa, Spania şi Brazilia", a declarat directorul general de la Carrefour, Alexandre Bompard.

În acest context, consiliul de administraţie de la Carrefour a decis să reînnoiască mandatul lui Alexandre Bompard, care conduce Carrefour din 2017, până dincolo de 2026.

Carrefour, cifră de afaceri de 14,6 mld. de lei în 2024 în România

În România, grupul Carrefour numără 341 de magazine dintre care 37 hipermarketuri 'Carrefour', 262 supermarketuri (221 magazine 'Market' şi 41 magazine 'Express Orange'), 42 magazine de proximitate 'Express', 8 magazine de proximitate 'Contact', cât şi un magazin online pe www.carrefour.ro.

Conform calculelor Wall-street.ro, Carrefour a înregistrat o cifră de afaceri de 14,6 miliarde de lei în 2024 și pierderi de 27 de milioane de lei, cu un număr de angajați de 12.601 lei. Calculele au fost realizate luând în considerare firmele Carrefour România S.A, Supeco Investment SRL și România Hypermarche S.A.

Personalizate pentru tine