Cum manipulează Shein consumatorii. Scandalul dintre aplicațiile online chinezești de fast fashion și consumatori

Sursǎ foto: felipequeiroz / Shutterstock.com

Cum manipulează Shein consumatorii. Scandalul dintre aplicațiile online chinezești de fast fashion și consumatori

Cuprins Articol:

Organizația Europeană a Consumatorilor (BEUC) a depus o plângere la Comisia Europeană împotriva Shein, retailer de modă fast fashion din China, pentru tacticile pe care le folosește pentru a-i convinge pe oameni să cumpere mai mult de pe aplicația sa.

Pop-up-urile care îndeamnă clienții să nu părăsească aplicația pentru a nu risca să piardă promoțiile, cronometrele cu numărătoare inversă care creează presiune pentru finalizarea unei achiziții și derularea infinită pe aplicație se numără printre metodele utilizate de Shein care ar putea fi considerate „practici comerciale agresive”, au declarat oficialii BEUC, într-un raport, conform Reuters.

Câte 12 notificări pe zi

Reprezentanții Organizației Europene a Consumatorilor au vorbit, de asemenea, despre cum Shein trimite notificări în mod abuziv, existând situații în care anumiți utilizatori au primit chiar și 12 notificări de la aplicație într-o singură zi.

„Pentru fast fashion trebuie să ai volum, trebuie să ai consum de masă, iar aceste practici sunt concepute pentru a stimula consumul de masă”, a declarat Augustin Reyna, directorul general al BEUC.

Într-o declarație, reprezentanții Shein au spus: „Lucrăm deja în mod constructiv cu autoritățile naționale pentru protecția consumatorilor și cu Comisia Europeană pentru a ne demonstra angajamentul de a respecta legislația și reglementările UE”. Compania a mai adăugat că BEUC nu a acceptat cererea sa de a avea o întâlnire.

Aplicația Temu, și ea vizată de către autorități

Shein și platforma sa concurentă de reduceri online, Temu, au avut o creștere rapidă în popularitate în Europa, datorită faptului că acestea încurajează cumpărătorii să joace diferite joculețe în aplicație pentru a câștiga reduceri și produse gratuite. Utilizarea acestor elemente de „gamificare” îi fac pe vizitatori să acceseze aplicația în mod regulat. BEUC a vizat și Temu într-o plângere.

Citește și Retailerul online Shein, anchetat de UE: care sunt problemele identificate de autorități

În jocul „Puppy Keep” din aplicația Shein, utilizatorii hrănesc un câine virtual și colectează puncte pentru a câștiga produse gratuite. Aceștia mai pot obține puncte derulând prin aplicație sau comandând produse, dar trebuie să se conecteze zilnic în aplicație, altfel riscă să piardă recompensele acumulate.

BEUC a remarcat că astfel de mecanisme manipulatoare sunt utilizate pe scară largă de retailerii de modă fast fashion și a cerut rețelei europene pentru protecția consumatorului să includă și alți comercianți în investigație.

Personalizate pentru tine