Promoții reale sau doar marketing? Marile supermarketuri susțin că suportă majorarea creșterii TVA în prima lună

Sursǎ foto: Shutterstock

Promoții reale sau doar marketing? Marile supermarketuri susțin că suportă majorarea creșterii TVA în prima lună

Cuprins Articol:

Unii dintre cei mai mari retaileri alimentari din România au reacționat la creșterea TVA-ului pentru anumite produse, intrată în vigoare la 1 august 2025. În urmă cu o lună, Guvernul a anunțat măsuri fiscale considerate „de urgență”, menite să reducă deficitul bugetar. Printre cele mai importante schimbări se numără restructurarea sistemului de TVA, având două cote, de 11% și 21%.

Prim ministrul României, Ilie Bolojan a declarat că actualul sistem cu trei cote de TVA (5%, 9% și 19%) va fi simplificat la doar două: 11% și 21%. Cota standard va fi de 21%, iar cota redusă, de 11%, se va aplica unui set limitat de produse și servicii esențiale.

În contextul acestor modificări, mai multe lanțuri de supermarketuri au anunțat campanii promoționale și reduceri temporare, menite să atenueze impactul asupra consumatorilor. Deși ajustările de prețuri sunt inevitabile, unii retaileri au decis să își asume parțial creșterea fiscală, aplicând promoții strategice.

Carrefour anunță reduceri pe tot parcursul lunii august. Care sunt produsele vizate

Ca răspuns la impactul creșterilor TVA-ului, Carrefour, unul dintre cei mai mari retaileri din România, a anunțat un program de reducere a prețurilor pe tot parcursul lunii august. Retailerul oferă reduceri la produse de bază, echivalente cu de trei ori valoarea TVA-ului pentru produse alimentare și de două ori pentru produsele nealimentare selectate sub formă de cupon, potrivit unui comunicat de presă.

Campania debutează pe 30 iulie și se va desfășura pe durata lunii august, cu reduceri săptămânale la diferite categorii de produse impactate de noile cote TVA. Reducerea este acordată sub formă de cupon care poate fi utilizat pentru achitarea cumpărăturilor viitoare, atât în hipermarketurile, cât și în supermarketurile Carrefour. Pentru produsele alimentare, clienții vor avea parte de reduceri de 33%, în timp ce pentru cele nealimentare, reducerea va ajunge la 42%. În prima săptămână a campaniei, între 30 iulie - 5 august, promoțiile vor include produse precum brânza telemea ambalată, anumite branduri de mezeluri, cafea și hrană pentru bebeluși, cu excepția formulelor de lapte.

„Consumatorii devin tot mai atenți la gestionarea bugetului săptămânal și caută oferte relevante, transparente și constante. Reducerile nu sunt doar o măsură comercială, reprezentând una dintre acțiunile constante pe care le facem pentru a proteja puterea de cumpărare, iar acum ne propunem să înapoiem practic de două sau de 3 ori valoarea TVA-ului pentru categorii importante de produse. ” a declarat Gilles Ballot, CEO Carrefour România.

Lidl promite că nu va scumpi produsele de bază în prima lună după majorarea TVA

Începând cu 1 august, timp de o lună, Lidl România acoperă temporar creșterea cotei de TVA la o selecție de produse de bază. Astfel, în luna august, clienții beneficiază de aceleași prețuri anterioare creșterii TVA la o selecție de alimente de bază - de la carne, lactate, fructe și legume, ulei sau ouă, la produse pentru igienă casnică.

Printre produsele de bază care fac parte din această selecție se numără 1 kg de mălai la prețul fix de 1,99 lei, lapte proaspăt în ambalaj de carton 1 l 1,5% grăsime la prețul 4,39 lei, ulei 1 l în două variante la prețul 6,99 lei și 7,49 lei, cofraj de 10 ouă mărimea M, provenite de la găini crescute în hale la sol, la prețul fix de 9,49 lei, smântână 12% 1 kg la prețul 10,39 lei.

Mega Image oferă o reducere de 2% la fiecare coș de cumpărături

Mega Image, lanțul de supermarketuri și magazine de proximitate românesc oferă o reducere de 2% la fiecare coș de cumpărături pentru a acoperi creșterea de TVA care va fi aplicată la produsele alimentare și nealimentare. Reducerea se va aplica automat, în magazine, dar și online, prin cardul de loialitate Connect. Această reducere se cumulează cu toate celelalte promoții în derulare și este valabilă până la sfârșitul lunii august.

„În luna august, Mega Image oferă o reducere de 2% la fiecare coș de cumpărături, pentru a compensa impactul creșterii TVA aplicate produselor alimentare și nealimentare. Reducerea se aplică automat, în magazine și online, prin cardul de loialitate Connect”, anunță retailerul pe pagina sa oficială de Facebook.

La Auchan primești vouchere cadou dacă cumperi produse peste 600 de lei

Retailerul multinațional francez Auchan nu a menționat nimic în legătură cu creșterea TVA-ului, însă a anunțat că în luna august clienții magazinelor Auchan, ATAC, MyAuchan și online, de pe auchan.ro vor primi vouchere de cumpărături care vor fi valabile în luna septembrie. La fiecare achiziție, clienții vor scana cardurile lor de fidelitate MyCLUB Auchan și vor primi câte un vocuher. Condițiile sunt următoarele:

  • La 600 lei cheltuiți cumulat obții 1 Voucher Bumerang x 60 lei
  • La 1200 lei cheltuiți cumulat obții al 2-lea Voucher Bumerang x 60 lei
  • La 1800 lei cheltuiți cumulat obții al 3-lea Voucher Bumerang x 60 lei

Clienții vor primii voucherele direct în aplicația Auchan, iar ele vor putea fi folosite la cumpărături de minimum 200 de lei între 1 și 30 septembrie 2025.

Profi: Reduceri 1 august - 14 octombrie

Deținut de compania olandeză-belgiană Ahold Delhaize, lanțul de magazine alimentare Profi a anunțat în contextul modificării TVA-ului printr-o postare pe pagina sa de Facebook că în perioada 1 august - 14 octombrie, clienții vor găsi mai multe produse la reducere.

Personalizate pentru tine