Cererea pentru produse cu protecție solară crește accelerat în România, în mod deosebit pe categoria de articole vestimentare. Pe lângă textile, în rândul celor mai populare produse cu factor de protecție solară se numără și umbrele și adăposturile de plajă, potrivit Decathlon, unul dintre cei mai mari retaileri europeni de articole sportive.
Conform unui raport de industrie, la nivel global, piața produselor de protecție solară este estimată la aproximativ 9 miliarde de euro, iar 75% din achiziții sunt pentru creme cu factor de protecție. Totuși, 40% din populație nu se protejează adecvat de soare. Cifrele arată nevoia de educație și de alternative eficiente și sustenabile – de la îmbrăcăminte cu UPF și accesorii de umbrire, la ochelari și pălării.
„Vedem un interes tot mai mare pentru textilele și accesoriile care protejează activ de radiațiile UV. Clienții nu mai caută doar confort sau design, ci soluții complete pentru siguranța la soare – de la tricouri și costume de baie cu UPF50, până la umbrele compacte și adăposturi de plajă. Segmentul copiilor, în special al bebelușilor, a avut cea mai mare creștere – semn că părinții sunt tot mai conștienți de riscurile expunerii la soare.”, a declarat Valentin Șerban, Director Vânzări Sporturi de Apă, Decathlon România.
În ultimii 3 ani, segmentul produselor cu protecție solară la Decathlon a crescut semnificativ, iar în acest sezon articolele cu UPF reprezintă deja unul din patru produse de îmbrăcăminte pentru plajă vândute. În 2024, clienții Decathlon România au achiziționat peste 200.000 de articole de îmbrăcăminte cu protecție solară. Motoarele creșterii sunt produsele pentru copii – în special segmentul „bebe” – unde interesul părinților pentru protecție a crescut constant de la an la an.
Ce aleg românii în 2025: Top 5 produse cu protecție solară
Cel mai popular produs în rândul clienților este o umbrelă de plajă, de 200 cm, disponibilă exclusiv în magazinele Decathlon și realizată din material cu UPF 50+. Topul celor mai solicitate produse este completat de piesele vestimentare esențiale: bluza anti-UV 100 albă pentru bărbați, bluza anti-UV Flow (cunoscută ca Belly) pentru femei, pălăria reversibilă anti-UV corai pentru bebeluși și tricoul de plajă anti-UV alb pentru bărbați.
Părinții sunt cei mai atenți la protecția solară, iar segmentul de produse cu UPF pentru copii. Astfel, pentru bebeluși domină pălăriile și combinezoanele anti-UV, iar pentru copiii mai mari tricourile anti-UV și costumele cu mâneci lungi. Produsele pentru bebeluși sunt cele mai solicitate, confirmând focusul pe prevenție și conștientizarea părinților asupra riscurilor pe care le prezintă expunerea la soare.
Vârful cumpărăturilor apare la începutul verii, odată cu primele vacanțe la mare, însă interesul continuă și în extra-sezon, alimentat de plecările în destinații exotice. La nivel anual, peste 85% dintre achiziții sunt realizate din magazinele fizice.
Deși textilele anti-UV rămân esențiale, umbrelele și adăposturile de plajă UPF au devenit soluția practică preferată de tot mai mulți clienți: ușor de transportat, se montează în câteva secunde și oferă protecție imediată pentru întreaga familie.