”Vis-a-vis de trendul vegan și tot ce înseamnă produse vegetale, a început sa scadă dorința oamenilor de a le consuma regulat pentru că a început si criza și oamenii au probleme existențiale serioase. Dacă înainte era și funny și exista și o partea de ego să spui că ‘eu sunt diferit și mănânc vegan’, acum oamenii au înțeles ca proteina este esențială și nu putem trăi fără aceasta. Am încercat si eu și am văzut că corpul meu suferea grav. Cand am dat drumu’ la proteină din nou, a fost totul ok”, a declarat Radu Timiș, fondatorul Cris-Tim.
Compania tocmai și-a anunțat planurile de a se lista la Bursa de Valori București, un IPO fiind așteptat în următoarele 1-2 luni.
”Piață de carne crește constant an de an. Consumatorul român cumpără de la an la an mai multă carne, iar asta și pentru că avem un decalaj de recuperat față de celelalte țări europene: Creșterea veniturilor ne permite să consumăm proteină de înalta calitate”, spune Radu Timiș Jr., CEO-ul companiei și fiul fondatorului Radu Timiș.
El afirmă că atât piața produselor din carne cât și piața produselor vegetale au crescut în ultimii ani. Totuși, Timiș subliniază că piața produselor vegetale ”este total nesemnificativă”, acestea fiind consumate semnificativ doar în perioadele de post, în restul anului consumul nefiind regulat.
”Când cumpărați un produs vegan vedeți pe eticheta de pe spatele produsului ce conține. Sunt alimente ultra-procesate cu foarte multe ‘E-uri’, așa că discuția despre cât de sănătoase sunt produsele vegane sau din carne este relativă”.
Cris-Tim a lansat în 2017 ”eticheta curată”, eliminând astfel o bună parte din aditivi în produsele sale. Potrivit reprezentanților companiei, astăzi, produsele Cri-Tim nu conțin mai mult de 4 aditivi, în condițiile în care media pieței este de 9-14.