Autoritățile, parteneriat pentru modernizarea Gării de Nord. Când va începe șantierul

Sursă foto: Selcuk Oner / Shutterstock.com

Autoritățile, parteneriat pentru modernizarea Gării de Nord. Când va începe șantierul

Cuprins Articol:
Refacerea zonei din Piața Gării de Nord, inclusiv clădirea gării, intră în linie dreaptă, autoritățile de resort semnând un acord de colaborare pentru a pregăti șantierele ce vor afecta inclusiv Calea Griviței între Gara de Nord şi Calea Victoriei. Parteneriatul va fi între Primăria Capitalei, Ministerul Transporturilor, Metrorex SA și Compania Națională de Căi Ferate CFR SA.

Ce prevede proiectul de refacere al zonei Gării de Nord

„Primăria Sectorului 1 este parte a proiectului „Regenerare urbană a zonei Gării de Nord: crearea unui nod intermodal complex (feroviar, metrou, transport public urban, rutier, velo, autogară, parcări publice) și îmbunătățirea calității spațiului public urban prin realizarea unor zone de agrement și prin consolidarea conectivității cartierelor limitrofe””, se arată într-un comunicat.

Proiectul presupune transformarea acestei zone într-un nod de circulație care să conecteze eficient metroul, tramvaiul, autobuzul, troleibuzul, taxiurile și trenurile.

„Soluția finală de dezvoltare va fi selectată printr-un concurs internațional de soluții și va sta la baza elaborării documentațiilor tehnice necesare”, a scris ministrul. În prezent, nu este clar cât de repede se vor mișca autoritățile cu realizarea ghidului de sarcini și cu organizarea studiilor de fezabilitate pentru ca, ulterior, să se treacă la faza de licitație pentru proiectele aflate, în acest moment, la faza de discuții de principiu.

„Am convenit asupra necesității elaborării unui protocol care să integreze proiectele majore aflate în derulare pentru o bună desfășurare a implementării: regenerarea urbană a Gării de Nord și a nodului intermodal, proiectul de Drumuri Radiale și Trenul Metropolitan București”, a spus Șerban, referindu-se la un proiect mai vechi nerealizat care a fost propus de fostul edil general Nicușor Dan.

Când ar putea fi gata lucrările. În 2023, se spunea că vor fi finalizate în cinci ani

„Această colaborare interinstituțională reprezintă un pas important pentru dezvoltarea Bucureștiului, modernizarea infrastructurii de transport și pentru transformarea Gării de Nord într-un nod intermodal european, adaptat nevoilor de mobilitate ale Capitalei”, a adăugat ministrul Transporturilor.

Încă cel puțin din 2019, municipalitatea - sub diverse conduceri - a produs diverse proiecte de renovare, regenerare și refacere a pieței Gării de Nord, dar și a gării în sine, dar fără a se trece mai departe de faza de proiect.

„În ultima perioadă au fost realizate unele studii preliminare pentru modernizarea Gării de Nord din București, care propun realizarea unor conexiuni feroviare de tip by pass pe direcțiile nord-sud și est-vest. Se pune problema realizării unei coexiuni subterane între stațiile București Nord și București Obor, care asigură continuitatea pe relația est-vest, și a unei conexiuni parțial subterane între stațiile București Nord și București Progresul, care asigură continuitate pe relația nord-sud. Implicit, se pune problema transformării stației București Nord din stație terminus în stație de trecere, se arată in Strategia de dezvoltare a infrastructurii feroviare”, scriam în urmă cu șase ani.

Personalizate pentru tine