Pasajele Obor, Lujerului și podul Băneasa vor fi consolidate împotriva cutremurelor. S-au depus 7 oferte

Sursǎ foto: GRIGORE POPESCU / AGERPRES FOTO

Pasajele Obor, Lujerului și podul Băneasa vor fi consolidate împotriva cutremurelor. S-au depus 7 oferte

Trei pasaje importante din Capitală vor fi consolidate împotriva cutremurelor, iar Stelian Bujduveanu, primarul general interimar al Capitalei a anunțat că a fost alocat un buget de aproape 340 de milioane de lei.

„Mergem înainte cu consolidarea pasajelor cu risc seismic din Capitală! Continuăm investițiile pentru siguranța bucureștenilor și modernizarea infrastructurii”, a scris Bujduveanu pe pagina sa de Facebook.

Potrivit lui, Administrația Străzilor București a deschis ofertele în cadrul procedurilor de licitație publică pentru consolidarea celor 3 obiective majore de investiții rutiere, încadrate în risc seismic grad V:

„Ne aflăm acum în etapa de evaluare a ofertelor, iar imediat după desemnarea câștigătorilor vom începe lucrările. Consolidarea pasajelor este esențială atât pentru siguranța celor care tranzitează aceste zone, cât și pentru fluidizarea traficului și îmbunătățirea mobilității urbane”, a mai scris Stelian Bujduveanu pe Facebook.

Reparații capitale la cele trei pasaje importante

În luna iulie, Bujduveanu informa că pasajele Bucur-Obor şi Lujerului şi Podul Băneasa urmează să intre în reparaţii capitale, după ce Administraţia Străzilor a lansat în SEAP procedurile de achiziţie pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor de consolidare şi modernizare, potrivit Agerpres.

El menţiona că este vorba despre trei dintre cele mai circulate pasaje şi poduri din Bucureşti.

"În urma expertizării a 24 de poduri şi pasaje din Bucureşti, cele trei obiective au fost clasificate în gradul V de risc seismic şi reprezintă un pericol real pentru siguranţa circulaţiei. Consolidarea lor este esenţială atât pentru siguranţa celor care tranzitează aceste zone, cât şi pentru fluidizarea traficului şi îmbunătăţirea mobilităţii urbane", scria Bujduveanu pe Facebook.

Printre intervenţiile majore se numără demolarea şi înlocuirea suprastructurilor existente, consolidarea infrastructurii, construirea unor noi structuri rutiere, precum şi realizarea marcajelor şi montarea de indicatoare rutiere.

Durata lucrărilor variază în funcţie de complexitate: pentru Pasajul Lujerului este estimată la 33 de luni, pentru Pasajul Bucur-Obor la 24 de luni, iar pentru Podul Băneasa la 17 luni.

Conform anunţurilor de pe SEAP, în vederea evaluării ofertelor, componenta financiară are o pondere de 40%, garanţia acordată lucrărilor reprezintă 10% iar experienţa profesională va fi punctată cu 20%. Organizarea şi metodologia vor constitui 20% iar utilizarea tehnologiei BIM (Building Information Modeling) în elaborarea proiectului şi execuţia lucrărilor va avea o pondere de 10%.

Personalizate pentru tine