Renault a incercat foarte mult, in ultimul timp, sa demonstreze ca are un cuvant de zis si in domeniul masinilor sport. "Cobaiul" principal a fost, si este inca, actualul Megane hatchback.
Chiar daca RS-urile lui Renault sunt inca privite cu oarecare suspiciune, progresul este evident, chiar daca cifrele de vanzari nu par foarte impresionante: 20.000 de modele Megane RS au fost vandute in 4 ani.
Dupa debutul versiunii "normale" RS, Renault a plusat cu Megane F1 Team R26 (lansat la sfarsitul anului 2006) care aducea un surplus de doar 5 CP, dar mai multe imbuntatiri tehnice, printre acestea figurand si un diferential cu alunecare limitata, mai performant, dar si calibrari speciale ale suspensiei.
Acum, actuala generatie Megane este aproape de sfarsitul carierei, asa ca francezii au pregatit un fel de "adio" mai special pentru gama RS. Este vorba de editia limitata Megane R26.R, bazata pe Megane F1 Team R26, dar cu niste diferente sensibile.
In primul rand, este foarte usor de remarcat ca R26.R este aproape o masina race-ready. Dispune de scaune de curse, cu centuri tipice curselor si roll-cage (optional). Iar exteriorul nu se vrea deloc discret. Masina chiar pare usor nefinisata, dar datorita acestui fapt pare in elementul ei natural pe circuit. La impresia de masina de curse contribuie in primul rand capota din fibra de carbon, jantele, fie ele negre sau rosii, dar si diferitele inscriptii ce pot fi aplicate la cerere.
Motorul nu a fost deloc modificat fata de Megane F1 Team R26. Acelasi propulsor de 2 litri, turbo, cu 230 CP si 310 Nm isi face treaba sub capota. 90% din cuplul maxim este disponibil intre 2.000 si 6.000 rpm.
Francezii spun ca performantele dinamice ale lui R26.R sunt sensibil mai bune fata de modelul din care deriva, chiar daca motorul are aceleasi caracteristici. Aceasta pentru ca Renault a reusit sa usureze masina cu 123 kg.
Multe echipamente de confort au fost inlaturate, iar unele repere au fost inlocuite cu unele mai usoare. Astfel, capota este din fibra de carbon, scaunele spate au fost inlaturate, la fel si proiectoarele, au disparut stergatorul spate si marea majoritate a materialului de antifonare acustica.
Cutia de viteze a fost si ea modificata - raporturi mai scurte - asa ca Megane R26.R accelereaza d ela 0 la 100 km/h in 6 secunde si parcurge 1.000 de metri, cu start de pe loc, in 25,9 secunde. Consumul mediu este de 8,5 l/100 km parcursi.
Asta nu e tot. Megane R26.R a sustinut si "testul Nurburgring" si l-a trecut cu un timp de 8 minute si 17 secunde. Francezii spun ca acesta este cel mai bun timp obtinut de o masina cu tractiune fata pe celebrul circuit german.
R26.R va fi produs in 450 de exemplare, mai mult de jumatate (230 de unitati) fiind destinate pietei din Marea Britanie.
Sursa: Sotto