2 / 5

Fabiola Nica, marketing manager IB Cargo

Eficientizarea transporturilor contribuie la cresterea profitabilitatii in companii

Cresterea volumelor de import - export si in acelasi timp presiunea timpului din partea clientilor, vor accentua focusul pe eficientizare. Solutiile logistice eficiente contribuie la cresterea competitivitatii companiilor. Importatorii si exportatorii se vor indrepta tot mai des catre solutii de transport „la cheie” si nu doar catre transporturi punctuale. Astfel de solutii logistice integrate, pot fi achizitionate de la case de expeditii, ca IB cargo, care pot livra servicii complete, de la transport rutier la grupaje maritime prin care poti aduce de la 1 metru cub de marfa din orice port sau produse super rapide, precum On Board Courier prin care marfa ajunge in maximum 24 ore de oriunde pana oriunde in lume, consolidarea achizitiilor de la furnizori multipli in orice port / aeroport, formalitati vamale, asigurari.

Masurile de securitate din UE genereaza timp de tranzit crescut la transportul rutier de marfa

Este posibil ca costurile de transport rutier in interiorul Uniunii Europene sa fie mai mari in 2016, ca urmare a masurilor de securitate sporite dupa atentatele din noiembrie de la Paris. Controalele vamale pentru camioane au devenit acum obligatorii la fiecare granita a tarilor din Uniunea Europeana, ceea ce va duce inclusiv la perioade de tranzit mai lungi.

Asigurari mai scumpe la transportul rutier de marfa

Problemele pe care le-au avut in 2015 unele firme de asigurari au dus la scumpirea asigurarilor pentru camioane cu pana la 300%. Este de asteptat ca aceste cheltuieli suplimentare sa se regaseasca in costurile cu transportul rutier.

Stocuri mici, importuri mai dese

2016 va duce la accentuarea unei tendinte deja perceptibile in piata de retail: diminuarea stocurilor pentru a reduce costurile de depozitare, dar si pentru a avea flexibilitate in ceea ce priveste oferta comerciala. Fenomenul va duce la o serie de comenzi si transporturi mai mici si mai dese si la o nevoie mai mare de eficientizarea expeditiilor. De asemenea, viteza de reactie la comenzile clientilor va trebui sa fie mult mai mare, la fel ca si flexibilitatea in oferirea solutiilor personalizate pe nevoile lor.

Retailerii locali devin mai puternici

2016 va fi anul cand retailerii online din zonele de fashion si home&deco vor rula volume indeajuns de mari pentru a-si permite importul direct de la producatori din Asia. Multi dintre ei au apelat pana in 2015 la import de la reselleri din Uniunea Europeana.

IB Cargo este o companie de freight forwarding infiintata in Romania in anul 2008, cu actionariat mixt, compania germana Interfracht, o companie olandeza si Catalin Putineanu. Compania are 57 de angajati in Bucuresti, Constanta si parteneri in peste 950 de locatii comerciale din lume. Anul trecut, IB Cargo a importat aproape 45.900 tone si a exportat 17.400 tone.

Volume IB Cargo in 2015:

· Import = 45.899 t
· Export = 17.395 t
· Domestic = 495.000 t

Airfreight:
· 925 t Import
· 379 t Export

Grupaj maritim (LCL):
· 5200 t import
· 800 t export

Containere pline maritim (FCL)
· 17.700 t import
· 1.500 t export

Rutier Intern (Romania)
· 495.000 t domestic

Rutier extern (in afara Romaniei)
· 22.074 t import
· 14.716 t export

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri