Transformari radicale in lume: strazi pentru masini care au devenit spatii pietonale
Suntem o societate "dependenta de automobile", care uita ca orasele sunt construite pentru oameni, spun brazilienii de la urb-i. Acest lucru este valabil peste tot pe glob. Sunt totusi orase in lume care vor sa schimbe acest trend, iar cateva dintre acestea au reusit transformari uimitoare. Pe lista brazilienilor sunt si doua orase din Romania - Bucuresti si Brasov. Cum au fost reamenajate strazile care au renuntat la masini pentru spatii pentru biciclisti si pietoni aflati in slide-urile urmatoare.
• 5 Aprilie 2016 • Auto















Munchen - Sendlinger
Moscova - Krymskaya nab
New York - Gansevoort
Montreal - Marie Anne
Lisabona - Duque de avila
Albi (Franta) - Alee de la Culture
Poitiers (Franta) - La place du Marchal-Leclerc
Belo Horizonte (Brazilia) - Av. Santos Dumont
Recife (Brazilia) - Av Rio Branco
Madrid - Plaza Santa Barbara
Madrid - Calle Preciados
Madrid - Calle Orellana
Almada (Portugalia) - Candido dos Reis
Brasov - Piata Unirii
Bucuresti - Bd. Regina Elisabeta
Strada Sendlinger din centrul orasului Munchen a fost transformata in anul 2012 intr-o artera pietonala. Este o strada importanta pentru cetateni, intrucat este situata in orasul vechi intr-o zona cu multe magazine.
Terasamentul Krymskaya Naberezhnaya din Moscova este un spatiu destinat exclusiv pietonilor si biciclistilor. Zona cuprinde o colectie de sculpturi si monumente ale idolilor sovietici. In urma cu cativa ani in acest loc a fost o sosea si spatii de parcare.
Gansevoort este o intersectie de stradute din New York pe care in 2007 treceau masini, iar in 2014 a fost transformata in spatiu pietonal.
Orasul canadian Montreal are unul dintre cele mai reusite proiecte de a trasforma o strada (strada Marie Anne) pentru masini intr-un parc.
In Lisabona, strada Duque de avila a fost inchisa circulatiei rutiere si a fost deschisa pietonilor.
In oraselul Albi, din sud-vestul Frantei, cateva strazi cu masini au devenit o zona pietonala.
La place du Maréchal-Leclerc este o zona centrala a orasului Poitiers, in care francezii au decis sa limiteze accesul masinilor in favoarea pietonilor.
Avenida Santos Dumont este un bulevard situat in centrul orasului Belo Horizonte din Brazilia, care a fost inchis circulatiei auto pentru a deveni un spatiu de relaxare pentru cetateni.
In Recife, al saselea oras ca marime al Braziliei, bulevardul Rio Branco a devenit pietonal pe o anumita portiune.
Plaza Santa Barbara din Madrid ne demonstreaza ca spaniolii stiu cel mai bine cum sa amenajeze o zona de promenada.
Calle Preciados din Madrid este inca un proiect reusit de a transforma o strada plina de masini intr-una doar pentru pietoni.
Calle Orellana din Madrid este o straduta linistita, cu pomi si terase, un loc relaxant intr-un spatiu ingust, care in trecut era plin de masini.
Candido dos Reis din oraselul portughez Almada este o zona pietonala noua, care a aparut dupa ce o strada a fost pavata, iar masinilor li s-a interzis accesul.
Piata Unirii din Brasov este data exemplu pe site-ul brazilienilor de la urb-i alaturi de alte 800 de zone din intreaga lume, unde au fost extinse spatiile pietonale si a fost restrans accesul autovehiculelor.
Zona pietonala de la Universitate (Bulevardul Regina Elisabeta) este un exemplu de proiect care ofera mai multa libertate bucurestenilor, prin limitarea accesului masinilor.
Te-ar putea interesa si: