1 / 7

Cadillac Cimarron

Cadillac, cândva printre cele mai prestigioase mărci din lume, n-a putut să evite decăderea suferită de toate brand-urile de peste Ocean în anii '70-'80, așa numită eră „Malaise” (de discomfort). Anii aceia, marcați de o ofensivă a guvernanților împotriva poluării, care s-a tradus prin impunerea de catalizatoare și a altor echipamente anti-smog, au produs unele dintre cele mai triste mașini din istoria industriei americane. Exemplele sunt multiple, dar Cadilllac Cimarron pare că-și face loc în aproape orice top de acest gen.


Chevrolet Cavalier, baza pentru Cimarron. Diferențele? Alte bare în față și în spate și mult velur în interior


Lansat în 1981, Cimarron era răspunsul brand-ului de lux al GM la ofensiva germană pe segmentul berlinelor executive compacte. Cadillac nu avea, însă, o platformă cu care să poată să „discute” cu BMW Seria 3 sau cu Mercedes 190E, dar asta nu i-a oprit pe șefii din Detroit să se apuce să restilizeze ușor un Chevrolet Cavalier și să-l vândă drept „Cimarron by Cadillac”. Rezultatul n-a ridicat prea multe sprâncene, dar diferența de preț a fost scandaloasă: în 1986, un Cimarron costa 14.103 dolari, iar un Cavalier doar 7.963 dolari. Deși interiorul părea mai luxos, se observa la fiecare cusătură graba cu care GM a pus la vânzare Cimarron-ul, iar faptul că avea tracțiune față și se comporta la fel de prost pe șosea ca orice mașină din seria „J-Body” nu l-a ajutat, cum nici motoarele în patru cilindri n-au impresionat pe cineva. Un V6 a fost adăugat în ofertă abia după cinci ani de producție, dar a fost prea puțin prea târziu.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri