3 / 7

2007 Nissan GT-R R35

La patru ani de la anunțul că un nou Nissan GT-R a primit undă verde, în toamna lui 2007, la Salonul Auto de la Tokyo, Ghosn a prezentat GT-R-ul R35, primul exemplar intrând în posesia sa. Acesta, în fond, își dorise încă de când preluase șefia Nissan să ducă la bun sfârșit dezvoltarea unui nou GT-R. În ciuda perioadei lungi de dezvoltare, cauzată de dorința Nissan de a se lupta de la egal la egal cu Porsche, comenzile pentru R35 au curs instant, Nissan spunând în noiembrie 2007 că există deja 3.000 de comenzi pentru mașină, la o lună înainte ca aceasta să ajungă pe piața niponă.


Trebuie spus și că, inițial, Kazutoshi Mizuno, „părintele GT-R-ului”, l-a refuzata pe Ghosn când i s-au oferit frâiele proiectului, deoarece Ghosn insista ca mașina să fie făcută pe platforma Nissan FM. Până la urmă, această platformă a fost modificată rezultând într-o variantă denumită Nissam PM (Premium Midship) pe care au fost construite și primele prototipuri funcționale. Acestea erau motorizate de un agregat de 3,8 litri twin-turbo V6 (VR38DETT), dezvoltat de inginerul șef de motoare al Nissan Naoki Nakada.


Yoshi Suzuka a fost printre cei care a dezvoltat pachetul aerodinamic al GT-R-ul R35, acesta fiind fost inginer aerodinamic în cadrul mai mult proiecte de motorsport ale Nissan în anii '80-'90. În momentul lansării, Nissan a prezentat publicului un tur de 7:38 pe Nuerburgring-Nordschleife al noului R35, care reușise să bată Porsche-le 911 Turbo de la acea vreme. În urma lansării nipone a urmat America de Nord, unde GT-R-ul a ajuns în iulie 2008. În Europa, însă, primele GT-R-uri au fost vândute abia în martie 2009. Toate modelele din primii ani de producție erau propulsate de motorul VR38DETT care dezvolta 480 de cai putere la 6.400 rpm și 583 Nm între 3.200 și 5.200 rpm. Puterea a crescut la 485 de cai puere și 588 Nm în 2010, cu doi ani înaintea primului facelift.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri