4 / 11

Samsung

Samsung este, în prezent, pe harta producătorilor auto asiatici grație parteneriatului cu Renault. Încă din 2000, francezii dețin 80% din Samsung Motors, companie ce astăzi poartă titulatura oficială de Renault Korea Motors. Compania, parte a conglomeratului Samsung cunoscut, la noi, pentru electronice, a apărut la mijlocul aniilor '90, dar s-a prăbușit ca urmare a crizei financiare din Asia de la finele decadei.


Mașinile Samsung de astăzi sunt mult mai puțin interesante căci sunt doar niște Renault-uri cu o altă siglă


Episodul interesant din istoria Samsung Motors a fost înregistrat la începutul acestei povești. Samsung și-a dorit, inițial, să cumpere Kia, o companie aflată în cădere liberă care, până la urmă, a fost ajutată de Hyundai. Kia producea, în acei ani, Lotus-ul Elan sub licență, după ce britanicii s-au concentrat pe Elise. Probabil că acest efort neobișnuit l-a impulsionat și pe președintele Samsung, Lee Kun-hee, să propună o mașină sport. Din cauza crizei, însă, Samsung Motors a fost pus pe tarabă, dar situația financiară ingrată n-a oprit dezvoltarea sportivei cu motor central.


Aceasta a apărut, sub numele de SSC-1 (Samsung Sports Car 1) în 1997. Cu faruri de Nissan 300ZX și un motor de 2,5 litri V6 de la aceeași sursă, mașina a fost prezentată la Salonul Auto de la Seul. Mașina a fost prezentată, la Busan, și în 2000, dar o variantă de serie n-a putut să fie construită după parteneriatul cu Renault. â


Foto via Renault Samsung

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri