2 / 11

Stout Scarab - 1932

Stout Scarab este, probabil, primul monovolum autentic din istoria industriei auto. William B. Stout, inspirat de întâlnirea cu Buckminster Fuller, cel care a creat automobilului Dymaxion (care își are și el locul său în acest top), și-a dorit să pună la punct un „birou pe roți” care să care șase pasageri. Ținta era simplă: maximizarea spațiului interior, într-o eră în care mașinile erau mari, dar interiorul nu oferea foarte mult spațiu.


În acest sens, Scarab oferea un șasiu autoportant într-o vreme în care constructorii alegeau soluția mai simplă de tip „body-on-frame” (caroserie pe șasiu), iar motorul, un Ford Flathead V8, era poziționat în spate. Cu o caroserie aerodinamică semnată John Tjaarda, Stout Scarab a fost considerat „urât” la vremea sa, deși construcția ultra-ușoară cu aluminiu era o premieră în epocă. Aparte era și suspensia independentă cu arcuri elicoidale, înlocuid punțile rigide cu arcuri în foi.


Doar nouă exemplare au fost făcute (față de circa 100 pe an cât și-ar fi dorit Stout), pe lângă prototipul din 1946 care a fost prima mașină cu o caroserie realizată integral din fibră de sticlă și prima cu suspensie pe perne de aer. Toate aceste inovații au împins prețul foarte sus, Scarab-ul costând 5.000 de dolari (adică aproape 100.000 de dolari astăzi) într-o vreme în care automobilele de lux nu săreau de 1.500 de dolari. Design-ul său aerodinamic a fost urmat de alte automobile considerate ciudate în epocă precum Pierce Arrow Silver Arrow și Chrysler Airflow.


Sursă foto: Studebaker Museum.org

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri