2 / 6

Esecul unui acord Fiat - Opel

Grupul italian Fiat, principalul concurent al Magna pentru preluarea Opel, anuntase vineri dimineata ca nu va participa la discutii, lasand, astfel, spatiu liber pentru Magna, care a purtat negocieri intense cu GM in ultimele 24 de ore.

Seful Fiat, Sergio Marchionne (foto), a explicat ca acordul grupului italian cu Chrysler ramane prioritar si ca nu are de gand sa isi asume riscuri excesive pentru a obtine controlul Opel.

GM, care a fost in ultimii 77 de ani cel mai mare producator auto din lume, va depune cerere pentru intrarea in faliment in 1 iunie si va vinde majoritatea activelor catre o noua companie, au spus in 28 mai persoane apropiate situatiei.

Guvernul italian se confrunta cu criticile sindicatelor si ale opozitiei, din cauza esecului de a sprijini producatorul auto Fiat si de a convinge Germania ca acesta ar fi partenerul cel mai bun pentru Opel, subsidiara europeana a General Motors (GM), relateaza Reuters.

Germania a incheiat un acord sambata cu producatorul canadian de piese auto Magna, cu GM si cu guvernul american, pentru a salva Opel de la falimentul iminent al companiei-mama din Statele Unite. Oferta companiei canadiene a fost facuta cu sprijin rusesc.

„Guvernul italian a fost cel care s-a evidentiat cel mai putin”, a declarat seful sindicatului CGIL, Guglielmo Epifani, in cadrul unui interviu acordat duminica ziarului La Repubblica.

„Acesta este un lucru foarte rau”, a adaugat seful sindicatului italian. „In capitala industriei auto americane, Detroit, politica a fost elementul decisiv pentru acord, la fel ca si la Berlin”, a precizat Epifani.

Ministrul italian al economiei, Giulio Tremonti, a afirmat ca premierul Silvio Berlusconi ar fi putut sa isi foloseasca influenta, dar ca acest lucru nu i-a fost cerut, adaugand ca natura negocierilor se schimbase, devenind politica.

"La licitatie au participat guverne, guvernul german, guvernul rus", a adaugat Tremonti.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri