3 / 5

"Pe piata auto din Romania, fragilitatea este deja ridicata"

Laurentiu Calmau, directorul Serus, dealer Dacia, Renault, Nissan, este de parere ca "pe piata auto din Romania fragilitatea este deja ridicata: Piata a scazut in medie cu 60% inca din 2009, iar acum scaderea vanzarilor de masini noi se resimte si in service, unde le-am fi asteptat, in mod normal, la prima revizie. Piata de piese auto sufera si ea, calitatea piesei de origine si implicit securitate utilizatorilor sunt adesea puse in plan secundar atunci cand clientul este in situatia de a lua decizia de achizitie".

Masinile noi, cumparate in cadrul programului Remat, raman cea mai convenabila solutie.

"In aceste conditii, tot masinile noi, cumparate in cadrul programului Remat, sunt solutia castigatoare, avand in vedere discounturile uriase pe care le ofera producatorii. Spre exemplu, pentru Renault Fluence si Renault Symbol oferim discount de pana la 5-6 ori contravaloarea primei de casare. Cea mai ieftina masina noua costa, prin programul Remat, numai 3.300 euro, cu TVA inclus (este vorba despre Dacia Logan)", a precizat Calmau.

Marcile auto care vand volume mici sunt cele mai afectate de TVA-ul de 24%. "Ca reprezentanti Dacia si Renault, cele mai puternice marci de pe piata auto din Romania, nu ne simtim amenintati, dar situatia este dintre cele mai grele. Cele mai afectate sunt marcile cu putine unitati vandute si service-urile independente. Acestea probabil se vor transforma in mici afaceri, respectiv mecanici care repara masina in curtea proprie sau in fata blocului. De asemenea, prolifereaza piesele de schimb contrafacute, la un nivel de 2-5% din piata, si piesele de schimb second-hand recuperate de pe masinile vechi si reconditionate", mai spune reprezentantul Serus.

Serus va compensa marirea TVA prin diverse promotii. "Cresterea taxei pe valoare adaugata cu 5% cred ca o putem compensa prin promotii si oferte de criza, prin lansarea unui card de fidelitate Serus si alte masuri de acest gen. Insa, cresterea TVA nu e singura care trebuie compensata. Ea are un efect de domino: ne asteptam la diminuarea puternica a puterii de cumparare si mai mult, la prabusirea sperantei romanilor. De aceasta imi e teama cel mai mult: de faptul ca efectul psihologic al tuturor acestor schimbari va fi mai sever decat efectul economic si ca soferii vor alege riscul cu pret mic in loc sa aleaga cel mai bun raport calitate pret", mai spune Calmau.

Serus va aduce anul acesta noul vehicul utilitar Renault Master, iar anul viitor se asteapta sa aduca in showroom prima masina electrica.

Anul acesta, Serus si-a extins reteau la Ploiesti, preluand un showroom si un service trimarca Dacia, Renault si Nissan, iar la Bucuresti, impreuna cu Renault, a lansat conceptul Renault Pro+.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri