4 / 5

Ascona SR

Versiunile Ascona 1.9 S si Ascona SR au fost lansate in primavara anului 1971.

Versiunea SR era prevazuta cu un motor S de 1,6 litri cu putere de 80 CP sau un motor de 1,9 litri si putere de 90 CP. Cele doua versiuni mai puternice puteau fi comandate cu o transmisie automata cu trei trepte de viteza ca dotare optionala.

Dotarile SR erau disponibile si pentru Voyage, o noutate pentru segmentul de autovehicule station wagon. Versiunea sedan ilustra potentialul sportiv al Ascona.

In 1974, Walter Röhrl si Jochen Berger au participat la Campionatul European de Raliuri la volanul unui sedan cu doua usi.

Autovehiculul Ascona al echipei Opel Euro Dealers era prevazut cu un motor cu patru cilindri modificat pentru o cilindree de 2 litri si cu o chiulasa cu flux transversal, care producea 200 CP la 6.700 rpm. Röhrl si Berger au castigat sase curse din opt si au castigat Campionatul European de Raliuri, cu un punctaj total fara precedent, de 120 de puncte.

In 1975, Röhrl si Berger au castigat Raliul Acropolis, inregistrand prima victorie Opel intr-o cursa a campionatului mondial, la bordul unui Ascona A, cu putin timp inainte ca acesta sa fie inlocuit de versiunea Ascona B.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri