2 / 6

Evolutia pietei de training

Ca si in alte domenii, si in training putem vorbi despre sezonalitate. Din acest punct de vedere, pe durata concediilor, volumul implementarilor scade, insa acest lucru se intampla din ce in ce mai putin, daca ar fi sa comparam cu anii precedenti, arata Business Unit Manager-ul de la AchieveGlobal.

''Pentru noi, in vara lui 2008 au continuat proiectele, majoritatea pe subiecte legate de leadership. Valoarea proiectelor implementate in lunile iulie – septembrie (trimestrul 3) a fost in medie cu 30% mai mica decat in trimestrele de varf (doi si patru)”, potrivit Dianei Rosetka.

Daca lunile de vara erau considerate “moarte”, in ceea ce priveste compania Human Invest, acum, in afara de august (luna de concedii), toate lunile au fost “pline” cu programe din intreg portofoliul.

Pentru Ascendis, perioada de vara nu este diferita de restul anului: ''Nu avem o sezonalitate din acest punct de vedere. Intr-adevar, perioada verii a fost putin mai relaxata datorita concediilor, fara insa ca acestea sa aiba o influenta semnificativa asupra afacerilor noastre'', declara Gosu.

In plus, potrivit lui Adrian Florea, vara se consuma foarte mult teambuilding, foarte multe experiente outdoor. In ultimii ani au inceput sa existe din ce in ce mai multe solicitari pe timpul lunilor de vara pentru cursuri tehnice, de abilitati sau de vanzari.

Referitor la zonele care aloca cei mai multi bani pentru training-uri, Ascendis considera ca industriile in care competitia este acerba sunt cele in care se investeste foarte mult in oameni. Aici putem enumera domeniul financiar bancar, industria farmaceutica, IT&C si auto.

De asemenea, o alta industrie in care se investeste foarte mult in oameni este cea a energiei, mai ales pentru ca o mare parte din companiile de stat au fost preluate de multinationale din acelasi domeniu de activitate.

Pentru AchieveGlobal si Trend Consult, piata de telecomunicatii, cea a FMCG-ului, industria de banking, energie si pharma investesc cel mai mult in programele de training.

De cealalta parte, compania Human Invest a avut cele mai mari programe de training la clientii care vin din telecom, banking si FMCG. ''Companiile de productie cu traditie privind investitiile in educatia angajatilor si-au mentinut bugetele dedicate training-ului'', explica Viorel Panaite.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri