3 / 8

Relatia cu un head-hunter: comunicare, confidentialitate, networking

Relatia existenta intre specialistul in executive search si cel care are nevoie de a-si atrage un specialist in organizatie este guvernata de cateva cuvinte cheie: comunicare, confidentialitate, networking, cunostinte si potrivire.

“Procesul de comunicare este extrem de important pentru succesul unui proiect. Relatia trebuie sa fie transparenta, deschisa si onesta. Mai pe scurt, trebuie sa-ti pese cu adevarat. Continuitatea comunicarii este, de asemenea, importanta. Unul din motivele de ingrijorare pentru un director de HR e ca un head-hunter sa dispara 40 de zile pentru ca apoi sa revina cu un shortlist. Continuitatea e cea care face un head-hunter sa fie proactiv si sa faca din identificarea talentelor o prioritate de zi cu zi”, spune Oana Ciornei, partener in cadrul firmei de executive search TheSearchers.

Pe langa comunicare, un head-hunter trebuie sa respecte cu strictete si principiul confidentialitatii, fara de care intreg procesul de plasare se poate rupe chiar dupa prima convorbire/intrevedere intre partile implicate.

“Principiul confidentialitatii este esential. Fiind vorba despre recutarea unor pozitii cheie, de regula head-hunterul nu dezvaluie numele companiei decat in faza finala a proiectului. Pentru a compensa insa, ii ofera managerului informatii pertinente despre clientul pe care il deserveste. De asemenea, head-hunterul nu va oferi informatii despre candidat, unei terte parti, fara a avea in prealabil un acord al acestuia”, afirma Mihaela Scarlat (foto), consultant in cadrul companiei de consultanta in resurse umane Advice Human Resources.

Totodata, networkingul, o buna cunoastere a pietei fortei de munca si implicit a tabieturilor candidatului vizat ii pot facilita head-hunterului intreg procesul de plasare, diminuandu-i, in acelasi timp, si cheltuiele de functionare.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri