3 / 8

2007 – Primele miscari de consolidare in retail

Anul aderarii Romaniei la Uniunea Europeana a fost marcat de doua tranzactii in piata de retail: vanzarea supermarketurilor Artima catre Carrefour si a magazinelor Albinuta catre Profi. Deal-ul dintre Artima, lant fondat de „domnul Joe” Florentin Banu, si Carrefour a stabilit un record pe piata de profil, ridicandu-se la valoarea de 55 de milioane de euro.

Pentru circa 8 milioane de euro, lituanienii de la Maxima LT au vandut catre Profi lantul de supermarketuri Albinuta. Grupul mai vanduse, in 2005, distribuitorului de medicamente Montero reteaua de farmacii Eurofarmacia, ca prim pas de retragere din Romania.

In ciuda expansiunii retelelor internationale si a miscarilor de consolidare, piata de retail locala continua, in 2007, sa fie destul de fragmentata. In topul primilor 10 retaileri FMCG nu se afla niciun nume romanesc.

Anul 2007 va ramane un an de explozie al pietei de retail, alimentata de cresterea veniturilor si scaderea somajului, mai ales in zonele urbane.

Cifre-cheie in 2007: segmentul cash&carry insemna 45% din piata de retail, pe cand cel al hipermarketurilor isi „adjudecase” o felie de de 23,5%. Procente mai mici aveau supermarketurile – 18% si magazinele de tip discount – 11%. Magazinele de proximitate abia au depasit 2,2%.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri