4 / 5

Comertul traditional pierde teren in fata retail-ului modern

Desi considerate in continuare drept principalul canal de distributie, micile si marile magazine de cartier pierd treptat clienti in detrimentul marilor lanturi de hipermarketuri.

In acest context, ponderea magazinelor alimentare mici a scazut, in primele sase luni ale acestui an la 43,6%, fata de 45,3% in perioada similara a anului trecut. In schimb, supermarketurile si hipermarketurile au vandut, ca volum, cu 23,8% mai mult decat in primele sase luni ale lui 2007 si ca valoare, cu 24,5%.

La randul lor, marile magazine de cartier au inregistrat o crestere a volumului de vanzari, de la 13% in prima jumatate a anului 2007, la 15%, pentru 2008. Cu toate aceastea, acest canal de distributie s-a clasat abia pe locul trei in preferintele cumparatorilor romani.

Principalii jucatori pe piata de retail din Romania sunt Carrefour, Kaufland, Auchan, Real, Cora, Billa si operatorul romanesc al magazinelor Pic - pe segmentul hipermarketurilor; Mega Image, La Fourmi, Spar - pe segmentul supermarketurilor; Plus Discount, Penny Market, Penny Market XXL, Minimax Discount – pe segmentul de discount; Metro si Selgros pe segmentul cash&carry.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri