2 / 5

Atitudinea managerilor: Constanta, nu o abordare de tipul “cum bate vantul”

Potrivit lui Horea Turdean (foto), actualul context economic a adus o schimbare de strategie inca de la inceputul anului. “Criza ne-a facut mai flexibili, mai rapizi in decizii, mai deschisi la oportunitatile din piata si mai ales, deschisi in relatia cu oamenii din companie, care trebuie sa inteleaga de ce sunt necesare noile masuri”, spune Turdean.

Care este cea mai importanta lectie invatata in acest an? “Nu poti sta pe loc cand piata da semnale de alarma, ca trebuie sa valorifici oportunitatile si sa mergi inainte, chiar daca efortul e dublu. Un alt lucru extrem de important intr-o perioada dificila este sa recunosti ca ai o problema si cauti cat mai rapid solutiile potrivite sa o rezolvi”, afirma Horea Turdean.

Cea mai dificila perioada din an a fost reprezentata de primele luni, care au adus multa incertitudine in piata, au pus sub semnul intrebarii bugetul pentru 2009, afectat de cresterea cursului valutar, si strategia de business pentru numeroase companii.

In cazul Farmec au fost realizate cateva schimbari in schema de personal pentru eficientizarea operatiunilor si a fost consolidata forta de vanzari. In prezent, compania are 523 de angajati.

In ceea ce priveste Oriflame Romania, cea mai dificila perioada a fost iunie-septembrie, pe fondul scaderii drastice a puterii de cumparare si a temerilor privind pierderea locului de munca.

Fara a renunta la investitiile programate, compania a ajustat insa costurile mai ales in sectorul marketing si PR. In plus, Oriflame Romania a renuntat la 18% din angajati, iar in ultimul trimestru a angajat 3%, ajungand acum la un numar de 123 de angajati.

Monica Tatoiu spune ca aceasta criza economica a invatat-o sa asculte mai mult si sa inteleaga si pozitia celui de dincolo de baricada. “Am invatat ca este bines a lasi o marja de siguranta atunci cand minimizezi costurile in timpuri favorabile ca sa ai de unde sa mai strangi cureaua cand se anunta cod galben”, completeaza Tatoiu.

Totodata, Razvan Diratina considera ca este important ca jucatorii sa nu aiba o abordare de tipul “cum bate vantul”, sa fie constanti si sa gaseasca investitiile care au impact direct in cresterea si sustinerea vanzarilor.

In plus, acesta crede ca investitia in resurse umane este cruciala. “Dezvoltandu-ti echipa si in perioada de criza, dupa ce trece poti iesi cu motoarele turate la maxim si sa castigi cat mai mult din cota de piata”, afirma directorul Avon.

In acest context, Avon Romania nu a recurs la disponibilizari de personal sau reduceri salariale, proiectele de dezvoltare si motivare a angajatilor ramanand in plan. “Nu am renuntat la angajati, este zona pe care o consideram extrem de productiva. Nu s-au facut restructurari si nici reduceri de salarii. Am avut cresteri de salarii anul acesta si tot ce tine de dezvoltarea si motivarea angajatilor a ramas in plan. Planul de training este nemodificat. Din punctul meu de vedere va fi ultima zona in care se va umbla vreodata”, declara Diratian.

In schimb, acesta spune ca au existat alte zone de economisire, in conditiile in care primele semne ale crizei financiare au aparut in piata la finalul anului trecut. Acestea au tinut insa mai mult de cadrul macroeconomic, mai exact de variatiile de curs valutar.

“Ca si proces complet de business noi am inceput sa ne pregatim din timp pentru un business 100% online. In afara de avantajele directe pentru client exista si o serie de avantaje interne, respectiv reducerea consumului de hartie, anumite procese desfasurandu-se mult mai rapid.

Aceasta este o sursa importanta de economisire, insa nu este corelata cu actualul context economic, ci era pregatita dinainte. A doua zona a tinut de reducerea cheltuielilor de deplasari, exista sisteme implementate de conferinte atat interne, cat si cu echipele regionale sau globale”, concluzioneaza Razvan Diratian.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri