3 / 5

Sarbatorile de iarna aduc magazine aglomerate si vanzari mai mici

Perioada Sarbatorilor de iarna ramane in mod traditional una de crestere a cotei de vanzari, sustine Horea Turdean. De exemplu, Farmec Cluj-Napoca a inregistrat anul trecut, in luna decembrie, o crestere a cifrei de afaceri de 23,5% fata de luna noiembrie.

“Ofertele lansate de producatori in aceasta perioada sunt sustinute de comercianti printr-o expunere mai vizibila la raft si sunt interesante pentru consumatori prin bonusurile pe care le aduc. Cu siguranta, magazinele vor fi aglomerate si anul acesta, ne asteptam insa ca vanzarile sa fie mai mici, comparative cu aceeasi perioada a anului trecut. Romanii nu vor renunta la cadourile de sarbatori, dar vor limita costurile si vor fi precauti in alegerile lor”, crede Turdean.

In ceea ce priveste evolutia la nivelul intregului an, Farmec preconizeaza o crestere de 5% a cifrei de afaceri, pana la aproximativ 95 mil. lei.
“Pe primele opt luni, suntem lider de piata in segmentul cremelor de fata, cu o cota cantitativa de 27% si de asemenea, lider pe segmentul demachiantelor, cu o cota de 32% cantitativ”, explica Turdean.

La randul sau, Razvan Diratian (foto) se asteapta la o crestere in linie cu evolutia afacerilor din acest an, respectiv o majorare de doua cifre. “Trimestrul 4 este o perioada de varf pentru noi. Se simte acest lucru incepand chiar cu jumatatea lunii septembrie. De asemenea, o perioada foarte buna anul acesta a fost sfarsitul lunii februarie - inceputul lunii martie”, explica oficialul Avon.

Anul acesta ar putea aduce o crestere de peste 10% pentru business-ul Avon din Romania, in timp ce in Republica Moldova afacerile vor stagna la nivelul inregistrat in 2008. Anul trecut, Avon Romania si Republica Moldova a raportat o crestere a cifrei de afaceri de 9,4%, pana la 150 mil. dolari.

In opinia directorului general Oriflame Romania, trendul achizitiilor de cadouri se stabilizeaza in perioada 15 noiembrie-15 decembrie.

“Contractarea pietei si a puterii de consum din perioada de vara s-a diminuat dupa reinceperea scolilor, iar perioada de sarbatori a confirmat ca in Romania ce a fost mai greu a trecut. La noi, desi cei responsabili cu administrarea macro n-au vazut, criza a inceput prin octombrie anul trecut. Acum s-a produs o stabilizare”, afirma Tatoiu.

Potrivit acesteia, companiile care doresc sa ramana pe termen lung in Romania au pregatit pentru 2009 oferte care sa loializeze clientii.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri