2 / 4

Cota de piata a ajuns la 36%

Compania a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 150 mil. lei (35 mil. euro), fata de 152 mil. lei (41 mil. euro) in 2008, in conditiile in care piata de placi ceramice s-a contractat cu 40%, pana la 110 mil. euro.

“Comprimarea sectorului constructiilor, scaderea numãrului de proiecte rezidentiale si non rezidentiale, cat si blocarea creditarii au fost principalele motive care au dus la diminuarea pietei de placi ceramice in 2009. Anul acesta speram ca piata de profil din Romania se va diminua doar cu 10 procente, ajungand la o valoare de aproximativ 100 milioane de euro”, afirma Macarescu.

In volum, piata de placi ceramice a coborat la 25 mil. mp, iar 2010 ar putea aduce o scadere de inca 2 mil. mp.

In ciuda estimarilor privind o scadere a pietei si in 2010, compania vrea sa-si majoreze cota de piata la 38%, dupa ce in 2009 spune ca a atins o cota de 36%.

Compania si-a stabilit pentru 2010 vanzari la export de circa 2 mil. euro, echivalentul a 5% din cifra de afaceri bugetata pentru 2010.

Lasselsberger Romania a exportat incepand cu anul trecut pe pietele din Grecia si Bulgaria, cand exporturile au avut o pondere de 1% in totalul cifrei de afaceri. Pentru 2010, producatorul de placi ceramice si-a bugetat o crestere cu 10% a businessului, pana la 38,5 mil. euro.

Compania intentioneaza ca in 2010 sa iasa si pe alte piete din preajma Romaniei.

“ Pentru moment nu va putem oferi informatii cu privire la pietele pe care vom iesi, fiind in curs de negociere cu posibilii parteneri”, subliniaza Macarescu.

La jumatatea anului trecut, oficialii Lasselberger Romania anuntau ca sunt interesati sa exporte in Serbia, Grecia, Bulgaria si Macedonia.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri