4 / 8

Cum vom reconstrui imaginea Romaniei in exterior dupa o luna de scandaluri?

Fie ca a fost vorba despre plagiate, vile, documente semnate in secret, investigatii DNA sau dezvaluiri despre felul in care au fost cheltuiti banii publici, campania care a precedat scrutinul de duminica a fost una extrem de dura, imaginea oricum sifonata a Romaniei pe plan extern avand de suferit.

In aceste conditi, redobandirea unei imagini credibile in fata principalelor institutii europene s-ar putea sa se dovedeasca un lucru greu de obtinut in viitorul apropiat.

„Evident ca ce s-a intamplat in ultima luna nu ne ajuta deloc din perspectiva atragerii investitorilor straini. Daca ne uitam pe statistica, investitiile straine au scazut constant in ultimii ani, iar referendumul nu a ajutat cu nimic. Atat timp cat problemele economice de fond ale Romaniei nu sunt rezolvate si niciun politician nu pare interesat de ele, imaginea Romaniei va ramane pentru destul timp una la fel de proasta”, considera Matei Paun, managing partner al firmei de consultanta in fuziuni si achizitii BAC Investment.

Politologul Cristian Pirvulescu spune ca evenimentele petrecute inaintea referendumului mai degraba au reactivat perceptia negativa pe care Romania o avea deja la nivel international.

„Nu sunt convins ca imaginea Romaniei a fost grav afectata doar de ultimele saptamani. Mai exact, aceasta campanie nu a facut decat sa reactiveze niste stereotipuri anti-romanesti la nivel international si de care nu ne va fi usor sa scapam foarte curand. Criza continua”.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri