3 / 5

Femeia manager care a pus pe picioare Oriflame Romania

Monica Tatoiu, directorul general al firmei de cosmetice Oriflame Romania, crede in succesul femeilor de afaceri care reusesc sa se impuna intr-o lume a costumelor sobre si fara sa renunte la rochii si care nu inlocuiesc sensibilitatea feminina cu pragmatismul rece, specific business-ului.

“Ma preocupa mai mult implicarea femeilor lider de opinie in problemele globale ale comunitatilor in care activeaza. Nu-mi plac femeile care isi pierd feminitatea din dorinta de a obtine rolul principal. Ori tocmai asta se intampla cu femeile din Occident ce au success in business. Renunta la rochie in favoarea costumului!”, spune CEO-ul de la Oriflame.

Dintre doamnele business-ului international, Monica Tatoiu o admira cel mai mult pe Anita Roddick, fondatoarea lantului de magazine de cosmetice The Body Shop, care a murit in septembrie anul trecut.

“Pe Anita Roddick o apreciez pentru modul in care s-a implicat in promovarea eticii in afacerii si mai ales al respectului fata de mediu in dezvoltarea produselor cosmetice comercializate”, marturiseste Tatoiu.

In linii mari, atat Monica Tatoiu si Anita Roddick au cateva puncte comune in ceea ce priveste evolutia in cariera si stilul de management. Amandoua au pornit in afacerea cu cosmetice fara experienta in domeniu si, in scurt timp au reusit sa treaca de la stadiul de simplu comert la asocierea produselor cu un concept, cu o promisiune pentru clienti si cu un simt al responsabilitatii pentru mediul inconjurator.

“Pe mine ma fascineaza companiile unde inca managementul este in mana fondatorilor. Acestea sunt companii adevarate. Companiile in care fondatorii au disparut si conducerea a fost preluata de functionari sunt companii unde nu as investi in actiuni”, afirma cu fermitate Tatoiu.

Pentru Monica Tatoiu, un manager, fie un el sau o ea, ar trebui sa fie deschis, insa ferm, flexibil si pregatit pentru orice situatii neprevazute, care sa-si asculte subordonatii si sa-si asume riscurile hotararilor pe care le ia.

“Variabilele specifice ce apar in decursul interactiunii cu piata sunt la fel de importante in optimizarea unui model de afacere in situatiile de criza precum cele care au stat la baza constructiei sale. Flexibilitatea femei manager in gestionarea relatiilor dintre general si particular face diferenta in stilul de conducere”, detaliaza femeia de afaceri.

“Profesionalism, charisma, common sense, onestitate, franchete, feminitate. Cand dai mana cu ea, identifici un punct de sprijin care iti da incredere” - asa o caracterizeaza Tatoiu pe Liliana Solomon, sefa de Vodafone. Si, totusi, chiar daca este unul dintre managerii de top din Romania, Liliana Solomon are un stil managerial natural care “genereaza respect, fara sa-l impuna, fiind pragmatica, nu si rece”, potrivit CEO-ului Oriflame.

Avand in spate o echipa formata, in majoritate, de femei, directoarea generala de la Oriflame crede ca formula optima pentru o colaborare fructuoasa trebuie sa aiba la baza un cuplu managerial pentru ca “femeile gandesc mai mult in alb si negru decat barbatii, noi taind cu o mai mare usurinta nodul Gordian”.

Pe de alta parte, aceasta considera ca “femeile sunt mai vulnerabile emotional decat barbatii, ele sufera cand gresesc si se vede. Dar atunci cand iau o decizie creierul si inima conlucreaza. Din nefericire, femeile sunt mai radicale cand evalueaza rezultatele”, conchide Tatoiu.

Fosta profesoara de matematica de generala, Monica Tatoiu a fost aleasa, in urma cu 13 ani, sa conduca filiala romaneasca a uneia dintre cele mai mari companii de cosmetice din lume. Dubla doctoranda, bursiera Fulbright si presedinta fundatiei Noi Citim, Tatoiu este un model de om de afaceri pentru care business-ul inseamna si o anumita cultura, nu numai afaceri parafate “la o palinca, la restaurant”.




Inapoi la articol

Setari Cookie-uri