4 / 5

Managerul nomad care a dat FMCG-ul pe lacuri si vopsele

Aliz Kosza, fostul CEO Orkla Foods Romania, si-a inceput anul 2008 ca director general executiv al producatorului de lacuri si vopsele Fabryo Corporation, preluand conducerea a 450 de angajati si opt manageri, din care cinci sunt femei. Kosza, unul din managerii nomazi din Romania, demonstreaza ca mutarea dintr-o industrie in alta nu nu este atat de grea precum pare.

CEO-ul Fabryo isi defineste stilul de conducere ca o imbinare reusita intre management si leadership, apreciind la un manager in primul rand personalitatea puternica. „Pentru mine, conceptul de management este mai mult functional, profesional – leadership-ul este conceptul in care cred cel mai mult, implicit in liderul din fiecare manager. Cred in leadership, in acea energie care ii determina pe oameni sa te urmeze natural si fara ezitare”, ne declara Aliz Kosza.

Managerul Fabryo considera ca exemplul personal, viziunea pozitiva caracteristica unui lider si pragmatismul sunt elemente cheie ale unui CEO de succes, adaugand ca femeile manager sunt in general mult mai ambitioase si tind sa ajunga la performanta intr-un timp mai scurt decat barbatii.

„Femeile sunt diferite de barbati si abordeaza lucrurile diferit, inclusiv atunci cand sunt pe o pozitie de manager. Ele acorda mai multa atentie trasaturilor de caracter si personalitate ale celor din jur si sunt capabile sa integreze toate aceste elemente in modul in care relationeaza profesional cu oamenii. Din propria experienta de management, care a presupus si presupune in continuare lucrul cu alti manageri, deopotriva femei si barbati, pot spune ca femeile sunt mai empatice, mai intuitive si ca tin mai mult cont de detalii”, apreciaza Kosza.

Fabryo este unul dintre primii trei producatori de vopsea de pe piata romaneasca. Anul trecut, compania a inregistrat o cifra de afaceri de 42 milioane de euro, in crestere cu 30% comparativ cu anul precedent. Portofoliul companiei include lacuri, vopsele, emailuri, amorse, adezivi, grund si produse chimice pentru autoturisme, comercializate sub marcile Savana, Innenweiss, Rost, Guzu si Ekonomic.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri