3 / 5

Recuperarea de creante, pro si contra eventualului succes

O alta linie de business a companiei este recuperarea de creante, segment de activitate despre care specialistii spun ca este unul dintre castigatori, in ciuda crizei economice.

“Intuitiv poti spune ca daca sunt probleme cu creantele cineva trebuie sa le recupereze si exista alternativa sa le dai unei agentii de colectare. Numarul creantelor de colectat este in crestere intr-adevar cu 80% anul acesta, dupa cererile de recuperare debite primite pana acum. Numarul cererilor de recuperare debite aproape s-a dublat in primele 5 luni si chiar si in iunie”, spune Ionescu.

“Dar asta nu inseamna si mai multi bani pentru noi, care colectam creante. Fiecare agentie lucreaza pe baza unui comision din ceea ce incaseaza, si important este nu ce si cat intra in lucru, ci cat incasezi, iar la acest capitol business-ul sta bine doar conjunctural, pe timp de criza comparandu-l cu alte industrii”, spune acesta.

Anul trecut, Coface recupera in medie 60% din creantele de pe segmentul corporate (B2B), astazi recuperarile au scazut spre 35-40%, iar la persoane fizice recupereaza 15-20%, comparativ cu 30-35%, in 2008. “Rata de recuperare a scazut cu 30-40% fata de anul trecut, restul debitelor se pierd, pentru ca oamenii sau companiile nu au de unde sa-si plateasca datoriile. Nu poti recupera mai mult sau la fel cu aceeasi echipa, cand rentabilitatea scade, iar costurile cresc”, adauga acesta.

Coface are un proiect in cadrul Asociatiei de Management al Crenatelor Comerciale prin care urmareste sa se publice trimestrial evolutia pietei de creante. Astfel, fiecare jucator de pe piata recuperarii debitelor din cadrul asociatiei va da online, insa confidential, datele privind cifrele de afaceri, urmand sa se faca publice numai rezultatele consolidate trimestrial pentru intreaga industrie. „Vorbim de 20-25 milioane de euro, cifre de afaceri care ar putea fi realizate de jucatorii de pe piata recuperarii creantelor anul acesta”, estimeaza Ionescu.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri