2 / 4

Oportunitatile crizei: renegocierea costurilor si dezvoltarea spiritului inovativ

Dupa ce au realizat ca in Romania criza s-a instalat confortabil, intreprinzatorii au inceput sa analizeze bilanturile si conturile financiare pentru a vedea ce este de facut. In chineza cuvantul criza este format din doua simboluri: primul indica pericol, iar al doilea semnifica oportunitati. Mergand pe aceasta idee, antreprenorii au incercat sa vada care sunt oportunitatile aduse de criza.

Renegocierea costurilor este oportunitatea gasita de toti intreprinzatorii care au participat la seminarul organizat de Raiffeisen Bank si Grupul de Economie Aplicata. Astfel, companiile si-au renegociat costurile cu chiriile, cu transportul sau cele aferente altor servicii pe care le utilizeaza. In perioada de boom al economiei romanesti (2007-2008) costurile cu chiriile pentru spatiile comerciale sau cele de birouri erau extrem de ridicate, insa companiile si le puteau permite deoarece si incasarile lor erau ridicate.

Pe de alta parte, criza a realizat o selectie foarte dura la nivelul companiilor, astfel ca doar cele performante si care au reusit sa isi adapteze la conditiile actuale strategia de business au ramas in picioare. O atenta selectie a fost realizata de companii si la nivelul fortei de munca, cu scopul de a se optimiza cheltuielile cu salariile. Totusi, unii antreprenori care cauta sa angajeze sunt dezamagiti deoarece, desi forta de munca disponibila este mai mare cantitativ, din punct de vedere calitativ este mai slaba.

Criza a mai avut o latura buna, a reusit sa revigoreze agilitatea si spiritul inovativ al intreprinzatorilor, in sensul ca acestia s-au gandit la numeroase modalitati de pastrare si recompensare a clientilor existenti si la noi tehnici de atragere de noi clienti prin oferte tot mai competitive.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri