3 / 5

Masuri specifice de ordin legislativ

In domeniul legislativ ACPR sustine implementarea unor proceduri clare si transparente de acordare a ajutoarelor de stat prin aplicarea transparenta a masurilor OUG nr. 85/2008 privind stimularea investitiilor , a ajutoarele de stat, cresterea transparentei si imbunatatirea activitatii noii Agentii Romane pentru Investitii. Noua ordonanta ar trebui sa sprijine si sa incurajeze prioritar aceste investitii.

Imbunatatirea legislatiei pentru sprijinirea producerii de energie din surse regenerabile prin crearea unui mecanism de suport pe termen lung in acelasi timp cu stimularea investitiilor pentru eficientizarea consumului energetic.

ACPR solicita, de asemenea, imbunatatirea cadrului legal privind ajutorul de stat (modificarea H.G. nr. 1680/2008 pentru instituirea unei scheme de ajutor de stat privind asigurarea dezvoltarii economice durabile, in vederea scaderii pragurilor conditiilor de eligibilitate referitoare la valoarea minima a investitiei si numarul minim de noi locuri de munca, de la mimim 10 milioane euro si minim 100 locuri de munca, la 20.000 euro si 10 locuri de munca).

Modificarea art. 26 alin. (1) din Legea nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, pentru reglementarea obligativitatii alocarii anuale - prin Legea bugetului de stat - de fonduri in valoare de minim 1% din PIB pentru finantarea programelor de dezvoltare si a masurilor de sprijinire a infiintarii de noi IMM-uri. Alocarea (la rectificarea Bugetului) a suplimentarii programelor in derulare, pentru sustinerea infiintarii si dezvoltarii a 10.000 de IMM-uri.

Imbunatatirea urgenta a legislatiei achizitiilor publice in baza urmatoarelor propuneri:

• Reintroducerea prin act normativ a obligativitatii utilizarii normelor de contractare inconstructii FIDIC (Federatia Internationala a Inginerilor Consultanti) si obligarea autoritatilor contractante la respectarea spiritului, formei si fondului acestor norme, ca fiind cele mai echilibrate in partajarea drepturilor, obligatiilor si riscurilor intre Contractant si Antreprenor;

• Termenul de garantie de buna executie, sa nu mai fie criteriul de evaluare a oferteitrecuta in caietul de sarcini, pentru toti ofertanti sa ramana obligatia legala de indeplinit in executarea lucrarii conform reglementarilor in vigoare ;

• Efectuarea platilor pentru investitiile din fonduri bugetare sa nu se faca doar in intervalul 24-31 ale fiecarei luni. Extinderea perioadei va contribui la reducerea blocajului financiar a executantului;

• Modificarea HG 264 / 2003 privind conditiile si limitele de acordare a avansurilor si aplicarea normelor FIDIC referitoare la avansuri;

• Obligarea autoritatilor contractante de a accepta pentru garantiile de buna executiescrisori de garantie bancara dar si retineri succesive din facturile intocmite lunar, conform conditiilor FIDIC;

• Stabilirea unei proceduri de elaborare a caietului de sarcini in care sa nu se mai facatrimitere directa la anumiti prestatori de servicii si care sa elimine cerintele discriminatorii legate de experienta tehnica similara exagerate.

Alte masuri de ordin legislativ sunt : Promovarea urgenta a Legii responsabilitatii fiscale care sa puna bazele bugetarii multianuale ; Armonizarea OUG 92/2009 privind amanarea la plata a obligatiilor fiscal neachitate la termen cu OUG 51/2010 privind reglementarea unor masuri pentru reducerea unor arierate din economie in vederea obtinerii unor rezultate semnificative prin aplicarea acesteia din urma; Armonizarea L50/91 actualizata prin L214/09 privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii cu prevederile comunitare pentru fluidizarea procedurilor specifice (cu consultarea ARACO, RUR, OAR etc ); Promovarea in regim de urgenta a unei Legi a locuintei care sa permita dezvoltari de proiecte pentru constructia de locuinte sociale in parteneriat cu autoritatile publice centrale sau locale; Stimularea industriei autohtone si reducerea importurilor prin reglementarea in regim de urgenta, a extinderii masurilor adoptate prin Legea nr. 321/2009 privind comercializarea produselor alimentare, privind protectia impotriva intelegerilor si practicilor anticoncurentiale si accelerarea platilor comerciantilor catre toate IMM-urile furnizoare din industria usoara, mobila, produse chimice, etc; Punerea in aplicare a art. 66 din Directiva 112/2006/CE si valorificarea bunelor practici europene in domeniul platii TVA-ului la incasarea facturilor, cu modificarea in regim de urgenta a Codului fiscal.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri