3 / 4

Cum incearca BVB sa promoveze piata

Bursa de Valori Bucuresti promoveaza piata de capital si ideea de investitie la Bursa prin mai multe mijloace, atat la nivel macro cat si cu target pe anumite categorii de public.

Astfel, pe langa conferinte, seminarii, road-show-uri, aparitii in mass-media, prezente in unitati de invatamant sau la intermediarii din tara, Bursa deruleaza programul „Open Doors”, prin care liceeni si studenti vin la sediul institutiei si sunt informati despre mecanismele pietei.

„Ce facem noi este o picatura intr-un pahar cu apa. Educatia nu se face peste noapte. De aceea, este important ca la acest proces sa participe multe institutii ale pietei sau ale statului roman”, explica Ionescu.

In viitorul apropiat, BVB va propune Academiei de Studii Economice introducerea unui curs specializat pe piete de capital, cat mai aplicat si la cat mai multe facultati.

De asemenea, un pas important ar fi introducerea acestui gen de educatie inca din scoli si licee. Programul „Porti deschise” a atras peste 1000 de elevi participanti, sunt interesati, dar numarul este redus fata de potentialul existent.

„Nu exista efecte imediate, investesti pentru viitor, dar trebuie facute si astfel de proiecte. Este foarte greu sa schimbi mentalitatea, dar incercam sa aratam ce oportunitati si ce alternative de investitii exista”.

De asemenea, BVB deruleaza un program de informare a intermediarilor, prin echipe de angajati ai Bursei care viziteaza SSIF-urile, prezinta produsele si serviciile noi, oferindu-si chiar disponibilitatea de a realizat cursuri si seminarii pentru personal sau clienti.

Valentin Ionescu spune ca a analizat, la un moment dat, ideea de promovare a bursei prin ecranele din statiile de metrou din capitala, dar nu a luat o decizie. De asemenea, nu exclude nici o promovare outdoor, mai ales ca bursa ar trebui sa se adreseze si clasei medii.

Insa, exista si alte institutii care ar putea contribui activ la popularizarea bursei in Romania. De exemplu, rolul statului este important, prin vanzarile de companii de interes national cu un disount pentru clientii de retail.

Aceasta practica are succes in Polonia sau in alte tari. Spre exemplu, oferta publica initiala a asiguratorului polonez PZU a crescut numarul de conturi deschise pe Bursa de Valori din Varsovia cu 140.000 in luna aprilie a anului trecut.

Si bancile ar putea participa cu succes la educatia financiara, mai spune directorul BVB, in primul rand datorita puterii uriase de distributie, accesului la milioane de clienti din toata tara si puterii de penetrare uriase.

Wall-Street.ro si Bursa de Valori Bucuresti demareaza campania „Primii pasi spre investitia la bursa - Proiect de educatie financiara”. Timp de o luna veti citi analize, interviuri, articole informative si educationale ce isi propun sa popularizeze ideea de investitie la bursa si sa indeparteze anumite mituri si prejudecati despre aceasta industrie.




Inapoi la articol

Setari Cookie-uri