4 / 6

Actiunea a devenit supraevaluata

Aceste este unul din cele mai grele motive pentru a vinde deoarece evaluarea tine atat de date matematice, cat si de felul subiectiv in care acestea sunt interpretate.

O regula in general folosita, dar care nu se aplica in cazul absolut oricarei companii din lume, este sa vinzi atunci cand actiunile companiei in cauza se tranzactioneaza la multipli peste media sectorului din care fac parte.

O alta metoda pentru a determina momentul cand este timpul sa vinzi, din cauza ca o actiune a devenit supraevaluata, este atunci cand indicatorul PER (pretul actiunii raportat la profitul net pe actiune) al companiei depaseste media pe zece ani inregistrata de acea actiune. De exemplu, in timpul perioadei de boom a internetului, actiunile Wal-Mart se tranzactionau la un PER de 60, fapt care, in ciuda calitatii companiei, ar fi trebuit sa ii faca pe investitori sa inteleaga faptul ca grupul devenea supraevaluat.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri