4 / 6

Isarescu critica noul Cod Fiscal: Nu trebuie sa ignoram lectiile crizei!

Misiunea viitoare a politicilor economice este de a pastra echilibrele macro restabilite cu greu dupa aparitia crizei, fiind o eroare sa ignori lectiile acesteia si sa cedezi tentatiei de a alege masuri cu consecinte temporare in detrimentul dezvoltarii pe termen lung, a declarat guvernatorul BNR, Mugur Isarescu, la un eveniment aniversar dedicat implinirii a 150 de ani de la nasterea Regelui Ferdinand.

Presedintele Klaus Iohannis a fost cel care a starnit dezbaterea cu privire la oportunitatea masurilor de relaxare fiscala din noul Cod Fiscal dupa ce a respins legea si a retrimis-o in Parlament spre reexaminare. "Sustinem relaxarea si simplificarea fiscala prin reducerea unor taxe si impozite in conditiile in care sunt asigurate premisele pentru consolidare fiscala si predictibilitate. Din aceasta perspectiva, consideram ca noul Cod fiscal poate fi pus in aplicare numai dupa o riguroasa si temeinica analiza a implicatiilor intregului set de masuri fiscale si bugetare asupra constructiei bugetului general consolidat, atat pentru anul 2016, cat si pentru anii urmatori si numai cu respectarea obligatiilor asumate de Romania si a legislatiei interne referitoare la disciplina financiar-bugetara", se arata in cererea de reexaminare publicata pe site-ul Administratiei Prezidentiale.

Nu stiu cum s-a strecurat aprecierea ca acest Cod fiscal ar revolutiona finantele Romaniei, prin simpla reducere a unor impozite. Cred ca n-ar trebui sa ne preocupe doar scaderea taxelor, ci si maniera in care se face aceasta - Klaus Iohannis

Inapoi la articol