2 / 9

Visa: Utilizarea cardurilor la comercianti, stimulata de campanile promotionale

La sfarsitul anului 2006 existau pe piata din Romania aproximativ 5 milioane carduri Visa (4,72 milioane), in crestere cu 31% fata de aceeasi perioada a lui 2005.

Din totalul de 80 de milioane de tranzactii inregistrate cu cardurile Visa in 2006 (crestere cu 33%), 12,9 milioane au fost tranzactii la comercianti, cu 88% mai mult decat la sfarsitul anului 2005.

Valoarea totala a tranzactiilor prin carduri Visa in 2006 a fost de 8.26 miliarde de dolari (crestere cu 69%) din care valoarea tranzactiilor la comercianti a fost de 786 milioane de dolari, cu 107% mai mult decat s-a tranzactionat in 2005.

Potrivit specialistilor Visa, se remarca o crestere a numarului de tranzactii cu carduri pe masura ce romanii au fost informati si au avut contact cu beneficiile pe care le aduce utilizarea cardurilor, si in special la comercianti.

“Utilizarea cardurilor la comercianti a fost stimulata in ultimul an prin initierea unor campanii promotionale special create si nu in ultimul rand prin lansarea cardurilor co-branded”, ne-a declarat directorul regional pentru Romania si Bulgaria al Visa International, Catalin Cretu.

Comerciantii au inteles si ei ca, pe termen lung, au de castigat de pe urma acceptarii cardului ca metoda de plata, pentru ca astfel isi pot creste veniturile, profiturile si nivelul de satisfacere a clientului. Numarul de bancomate este de asemenea in crestere, in principal ca urmare a faptului ca bancile isi dezvolta in mod activ retelele de agentii si sucursale.

Tot mai multi clienti ai marilor retaileri stiu ca si la noi se emit carduri co-branded, care le ofera detinatorilor posibilitatea de a obtine reduceri la achizitionarea unor produse ori servicii.

In esenta, cardurile co-branded sunt cele incheiate de banci ori societati de intermediere financiara in colaborare cu lanturile de magazine, fie ca vorbim de retaileri clasici sau de cei specializati in electrocasnice si produse IT. In aceasta perioada, aceasta tendinta de crestere a rolului pe care il au cardurile “partenere” se traduce printr-un proces firesc de trecere de la creditul cu buletinul la cardul de credit co-branded (sau de cumparaturi).

"In general, cardurile co-branded sunt bine primite, tinand cont de avantajele pe care le aduc detinatorilor de carduri, bancilor si companiilor partnere. Compania partnera obtine loializarea clientilor, banca inregistreaza cresteri ale numarului de clienti si volume tranzactionate, iar detinatorul de card beneficiaza de bonusuri cum ar fi punctele de fidelitate sau reduceri de pret", spune Cretu.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri