4 / 9

Dona estimeaza 700.000 de carduri pentru prima jumatate a anului viitor

Dona, cel de-al treilea mare retailer de pe piata farmaceutica, a contorizat, pana in prezent, peste 500.000 de posesori ale celor trei tipuri de carduri de fidelitate pe care le emite, acestea fiind folosite in peste 60% dintre tranzactiile efectuate, potrivit statisticilor
companiei.

Oficialii companiei apreciaza ca cele trei carduri pe care le emit, Cardul de Fidalitate Dona, Cardul de Fidelitate Dona-Diabet si Cardul de Fidelitate Dona pentru Copilul Meu, reprezinta instrumente de baza in fidelizarea clientilor.

"Toti marii competitori de pe piata farmaceutica au un asemenea instrument, iar o parte dintre clientii care ni se adreseaza mai detin cel putin un astfel de card emis de o companie concurenta", a declarat pentru Wall-Street Georgeta Ionica, sefa Biroului de Promovare si Comunicare din cadrul Dona.

Frecventa utilizarii cardurilor de fidelitate este determinata de calitatea si cantitatea beneficiilor pe care le ofera acesta. Aproape 48% dintre posesorii de carduri Dona au pana in 40 de ani, 31% au varste cuprinse intre 40 si 60 de ani, iar restul sunt de peste 60 de ani, conform studiilor realizate de marele retailer farmaceutic.

Dincolo de a fi un eficient instrument de marketing pentru promovarea produselor din cadrul farmaciilor Dona, cardurile de fidelitate au reusit sa majoreze volumul de vanzari, acesta crescand direct proportional cu extinderea plajei de clienti.

"O crestere substantiala a vanzarilor s-a constatat in cazul produselor care beneficiaza de reduceri de 7%, adica cele incluse in Cardul de Fidelitate Dona-Diabet si Cardul de Fidelitate Dona pentru Copilul Meu", a explicat Ionica.

Pentru prima jumatate a anului viitor, oficialii companiei preconizeaza o crestere a numarului de carduri emise in reteaua de farmacii Dona, pana la 700.000. Majorarea va fi determinata de dinamica de extindere a farmaciilor, dar si a diversitatii programelor de marketing ce urmeaza a fi implementate.

"In ceea ce priveste rata de utilizare a cardurilor, preconizam ca va ajunge la 70%, cu peste 700.000 de posesori de carduri pana la sfarsitul primelor sase luni ale anului", a adaugat sefa Biroului de Promovare si Comunicare din cadrul companiei.

Oficialii companiei nu considera implementarea cardului Respiro o prioritate, cel putin pentru moment, propriul card de fidelitate fiind diferit fata de cel initiat de Sensiblu.

"Cardul Respiro nu ofera avantajele suplimentare pe care le au cardurile de fidelitate ce sunt puse in circulatie in acest moment de jucatorii de pe piata farma. Cele doua instrumente sunt diferite si nu se exclud unul pe celalalt, de aceea decizia de a mentine propriile carduri de fidelitate este independenta de evolutia cardului Respiro", este de
parere Ionica.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri