2 / 4

Primul pas al lansarii, in iunie

Bancherul nu pare speriat de contextul actual sau de cele mai recente vesti din zona de retail: BCR, cea mai mare banca din sistem, si OTP Bank, un jucator de talie redusa, au restructurat, pana in prezent, sute de credite din portofoliu si intentioneaza sa restructureze mii de imprumuturi. “Noi am anticipat criza inca de acum un an si am revizuit oferta noastra, astfel incat nu am crescut ca alte banci in ultimele doua trimestre din 2008. In plus, clientii nostri predilecti – companiile – au angajati, pe care ii vom atrage cu produse specifice clientilor individuali ”, spune Ramachandran, care adauga ca va continua parteneriatul cu asiguratorul AIG si ca negociaza deja cu 5-6 administratori de fonduri mutuale, alaturi de care isi propune sa lanseze in septembrie oferte mixte, si cu o componenta de investitii.

In mod concret, lansarea operatiunilor de retail pe plan local nu se va produce chiar in toamna, ci in iunie, cand banca isi va promova doar produsele de creditare si economisire. “Aproximativ 30% din bugetul de marketing va fi alocat in vara, restul de 70% fiind distribuit dupa lansarea completa din toamna”, spune Kumar Ramachandran, fara a preciza volumul costurilor de promovare, dar mentionand ca proiectul va presupune o investitie totala de ordinul milioanelor de dolari, finantata exclusiv din profitul obtinut in Romania.

Bancherii de la Citi au recrutat deja doi manageri de la doua banci rivale: Ioana Curtali, noul Wealth Management Head al Citibank a lucrat la Raiffeisen si Adrian Vlase – seful diviziei de carduri, cooptat de la RBS Romania.

Odata cu numirea lui Adrian Vlase, Citibank va marsa pe piata cardurilor, dupa ce anul trecut a lansat primul sau card, unul de credit sub sigla Visa, pe care clientii bancii pot sa-l personalizeze cu fotografia si semnatura proprie tiparite pe fata cardului. In urma cu un an, Citibank Romania estima ca va emite 40.000 de carduri de credit in primele 12 luni de la lansare. “Pe carduri stam bine. De exemplu, in primul trimestru din 2009, am emis de 2-3 ori mai multe carduri decat in ultimele doua din 2008”, spune Ramachandran.

Citi Gold va fi brandul sub care vor fi promovate produsele premium ale viitoarei divizii de retail.



Inapoi la articol

Setari Cookie-uri