3 / 4

Dobanzile vor fi ajustate gradual

Primul semn al grupului financiar american ce sugera asaltul asupra zonei de retail a fost dat la finele anului trecut, cand banca si-a restructurat reteaua de distributie si a renuntat la 30 din cele 39 de centre CitiFinancial, oferind atat servicii corporate, cat si pentru populatie prin cele 17 agentii ramase.

Procesul de reorganizare a retelei de distributie s-a desfasurat in primul trimestru al anului 2009 si a presupus concedierea a 80 - 90 de angajati.

Prin lansarea divizei de wealth-management, obiectivul Citibank pentru urmatorii cinci ani este sa ajunga la un portofoliu de cateva sute de mii de clienti de retail. “In continuare, vom miza pe baza noastra de angajati, in care avem incredere, dar cautam sa recrutam si alti specialisti”, enunta Ramachandran.

Bancherul vede o singura amenintare care ar putea sta in calea ofensivei pe retail a Citi: perceptia romanilor ca dobanzile sunt mari pe termen scurt , fara ca acestia sa aiba o strategie pe mai multi ani.

“Dobanzile la credite si depozite nu au cum sa evolueze decat in jos. Ma astept in urmatoarele luni la o scadere graduala a dobanzilor, iar activitatea de creditare isi va reveni complet anul viitor”, spune seful diviziei de consumer banking in cadrul Citibank Romania.

Operatiunile de retail lansate initial in vara vor fi sustinute mai putin prin unitati bancare, canalele alternative, precum este Internet Banking-ul, fiind prioritare in strategia bancii. “Nu mizam pe o retea teritoriala foarte puternica. Un client de retail nu isi incepe ziua cu gandul de a trece pe la banca. Eu am cont bancar de 20 de ani, insa nu am vizitat pana acum agentia bancii mai mult de patru-cinci ori”, afirma Kumar Ramachandran, care considera ca sunt prea multe agentii bancare in Romania.

Astfel, modelul de distributie al Citibank va reprezenta un mix format din resursele de vanzari mobile si canalele alternative - Phone Banking si Internet Banking.

Citibank Romania a devenit de la 1 ianuarie 2009 sucursala a Citibank Europe din subsidiara a societatii inregistrate in Irlanda si care tine de grupul american Citi, trecand astfel o mare parte din operatiuni de sub supravegherea BNR sub cea a bancii centrale irlandeze.

Filiala locala a gigantului financiar american Citi nu a publicat inca rezultatele financiare pe anul trecut, insa in 2007 a obtinut anul trecut un profit net de 85 milioane lei (25,5 milioane euro), in crestere cu 45% fata de anul precedent, regasindu-se astfel pe locul opt in topul celor mai profitabile banci din bankingul local, 2007 fiind cel mai bun an din istoria bancii.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri