2 / 6

Nevoia unor campanii de educare

Astfel, in contextul crizei financiare mondiale se evidentiaza problema educarii, pentru ca romanii sa inteleaga functia pe care aceste instrumente financiare le au, pentru ca ele sa fie folosite in scopuri adecvate, iar asteptarile lor sa nu fie inselate in viitor .

“Noi, cei din aceste industrii, trebuie sa ne asumam ca este vorba despre o economisire pe termen lung, iar business-ul trebuie gandit ca atare. Daca imi fac astazi o asigurare, de exemplu, si maine mi-o rascumpar, mai bine nu o mai fac. Trebuie sa ne facem clientii sa inteleaga avantajele sau dezvantajele si sa ia o decizie in functie de propria lor nevoie clar identificata si pe care vor sa o acopere”, subliniaza Coman.

Sefa ING Viata spune ca ar fi de dorit o campanie de educare a romanilor atat pe partea de pensii, dar mai ales pe cea de asigurari.

Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP) a avut astfel de initiative la lansarea Pilonului II (pensii private obligatorii), campania de atunci fiind insa prea putin vizibila pentru a avea efectele dorite, este de parere Coman, plus ca, adauga aceasta, presedintele CSSPP, Mircea Oancea, a facut public in ultima vreme faptul ca vor urma astfel de initiative care au ca scop educarea romanilor in ceea ce priveste pensiile private.

Cornelia Coman vrea insa mai multe intiative si din partea Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) pentru ca pana acum campaniile de popularizare a asigurarilor nu au existat.

“Este necesar sa atragi atentia clientului ce trebuie sa stie si sa citeasca inainte sa semneze un contract de asigurare. Exista si un numar mai mare de contracte de asigurari reziliate (circa 1% total portofoliu), iar toti acesti clienti ies in pierdere (din cauza taxei de penalizare in cazul rezilierii anticipate) pentru ca-l rascumapra dupa 2, 3 sau 4 ani de zile, in timp ce contractul semnat era pe 20 de ani. Intr-un astfel de moment trebuia cineva de la CSA sau Guvern sa iasa si sa le spuna romanilor ca poate trebuie sa renunte la alte tipuri de cheltuieli, dar nu la asigurarea de viata”, detaliaza Coman.

In acest sens, conducerea ING intentioneaza sa propuna Uniunii Nationale a Societatilor de Asigurari din Romania (UNSAR) strangerea de contributii suplimentare pe 2009 si chiar pe 2010 pentru promovarea acestor produse la nivelul intregii piete. ”Ideea nu este sa promovam un brand sau altul, ci sa ajungem la consumatorul final sa il facem sa constientizeze ce nevoi are si cum se poate asigura sau proteja financiar. Nevoia de protectie este enorma si din punctul meu de vedere orice roman ar trebui sa isi faca asigurare de viata, macar sa-si acopere cheltuielile de inmormantare”, mentioneaza Coman.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri