2 / 5

Carpatica nu a incetat sa crediteze afacerile viabile

Creditele acordate de Banca Comerciala Carpatica au ajuns, la finalul primelor sase luni din acest an, la o valoare de 1,34 miliarde lei (317 mil. euro), in crestere usoara, cu 0,45%, fata de finalul anului 2008.

“Activitatea de creditare din primul semestru al anului 2009 se incadreaza in trendul inregistrat de sectorul financiar-bancar pe linie de creditare. S-a constatat o incetinire a ritmului de creditare fata de perioada similara a anului 2008, cand a existat potential de crestere chiar daca aparusera la orizont semnele si amenintarile crizei economico-financiare”, a explicat Nicolaie Hoanta.

“BCC nu a incetat sa crediteze afacerile viabile, atragand noi clienti creditabili si sustinand permanent clientii existenti in portofoliu care au intampinat dificultati in derularea afacerilor”, sustine seful bancii.

In plus, Carpatica a semnat un acord de finantare cu Banca Europeana de Investitii, in valoare de 10 milioane euro, pentru creditarea proiectelor de investitii ale IMM-urilor din Romania.

Banca a mai castigat si licitatia organizata de Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale (MADR) privind creditarea investitiilor in agricultura si cofinantarea proiectelor de investitii, eligibile prin Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Rurala si prin Fondul European pentru Pescuit.

“Semnarea acordurilor cu MADR si BEI ofera Bancii Comerciale Carpatica posibilitatea de a pune la dispozitia IMM-urilor din Romania produse la niveluri de costuri competitive, important este ca ele sa aiba capacitatea gestionarii afacerilor si in aceasta perioada dificila pentru intreaga economie”, explica Hoanta.

Produsele de creditare cele mai cautate de clientii IMM si Corporate ai bancii Carpatica au fost creditele de activitate curenta, linii de credit, linii de credit in sistem revolving, creditele de investitii. Astfel, banca a acoperit, prin portofoliul de produse si servicii de care dispune, o gama larga de nevoi ale clientilor pe termen scurt, mediu si lung.

In sens opus, “persoanele fizice si-au indreptat atentia asupra produselor de economisire, spre cardul de credit si spre operatiuni valutare, fie ca este vorba de transfer de bani sau de schimb valutar”, afirma Nicolaie Hoanta.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri