3 / 4

Cererea de asigurari a creditelor comerciale se va mentine dupa criza

Contextul economic actual determina companiile sa apeleze la servicii care sa le protejeze de pierderi substantiale si care pot conduce la propriul faliment, astfel ca asigurarea de credite comerciale este probabil cel mai cautat produs in acest moment, potrivit oficialului Euler Hermes.

„Pretul nu mai este subiectul principal de discutie in timpul negocierilor, ci preluarea de catre asiguratori a cat mai multor riscuri. Posibilitatile sunt limitate, deoarece includerea in asigurare a unei companii se face in urma analizarii financiare a acesteia si a probabilitatii ca aceasta sa nu mai fie in masura sa-si onoreze platile catre furnizori. Rezultatele nu sunt intotdeauna satisfacatoare pentru asigurati, ceea ce tempereaza speranta ca asigurarea poate prelua integral riscul”, a mai explicat Rusuleanu.

Euler Hermes ofera, de asemenea, consultanta in situatiile in care portofoliile de clienti-debitori nu sunt sanatoase. Un raspuns negativ din partea asiguratorului, privind solicitarea unei limite de credit pentru un client, este un semnal de alarma pentru asigurat, vizavi de clientul respectiv.

„Volumul de solicitari pentru asigurarea de credite comerciale se va pastra relativ constant, chiar si dupa ce trecem de apogeul crizei. Experienta prin care vom fi trecut cu totii isi va spune cuvantul si managerii de companii in care se dezvolta strategii pe 3-5 ani vor bugeta anumite sume destinate acestui tip de asigurare, dorind sa evite situatii extreme”, a accentuat Rusuleanu.

Pentru momentul actual, Russuleanu sfatuieste companiile sa uite de bugetele pe care le-au stabilit anul trecut pentru anul acesta si, de asemenea, sa bugeteze cu retinere o posibila crestere a cifrei de afaceri pentru anul viitor.

„Scopul ar trebui sa fie pastrarea unui business sanatos facut cu clienti care, la randul lor, au o obordare precauta in piata, pentru ca este necesar ca fiecare companie sa fie "stabila" la iesirea din criza, cu cat mai putine datorii, cu un nucleu echilibrat de furnizori si clienti, astfel incat sa poata reincepe expansiunea si cresterea cotei de piata”, explica seful Euler Hermes, adugand in incheiere ca estimeaza prime brute subscrise in jurul sumei de 1.9-2 milioane de euro pentru finele anului, iar pentru 2010, urmand propiul sfat, sunt asteptate venituri similare cu cele de anul acesta.





Inapoi la articol

Setari Cookie-uri