2 / 4

Cei care au finantat numai autovehicule au acum mari probleme

Nivelul finantarilor a scazut atat de mult, iar Sekizyarali insista ca trebuie amintit si faptul ca nivelul cererii din piata este mult mai scazut decat in trecut.

“Cele trei segmente de afaceri, real-estate, echipamente si autovehicule, se confrunta toate cu scaderi semnificative pe fondul diminuarii cererii. Segmentul auto a scazut cel mai mult, atat in contextul crizei, cat si din cauza ca piata este suprasaturata. In Bucuresti sunt foarte multe autoturisme, o persoana din doua are masina, iar echipamentele nu mai sunt cautate deoarece sectorul de constructii este cel mai afectat. Majoritatea proiectelor au fost oprite, iar restul care inca sunt in derulare nu stiu exact cand vor vinde pentru a-si recupera investitiile”, a explicat Sekizyarali.

El a detaliat ca aproape nimeni nu mai ia in leasing echipamente pentru ca la aceasta data nu mai pot fi folosite, proiectele dezvoltatorilor imobiliari fiind oprite.

Mai mult decat atat, seful de la Credit Europe Leasing spune ca astepta in Romania o criza a real-estate-ului in urmatorii 2-3 ani, chiar daca actuala criza nu ar fi avut loc din cauza cresterilor artificiale bazate pe vanzari speculative.

Daca intri pe piata sa atragi noi clienti poti gasi foarte multi, dar inseamna, in opinia lui Sekizyarali, ca risti mai mult, de aceea compania se concentreaza in prezent pe restructurarea si reinnoirea contractelor, cerand garantii aditionale, bazandu-se pe analiza cash-flow-ului clientilor.

Portofoliul companiei este echilibrat intre cele trei segmente de business, semnificand o pondere de 40% a autovehiculelor, 30% - echipamente si 30% - real-estate. “Mereu mentinem acest nivel, nu ne concentram doar pe segmentul auto, pentru ca vrem sa avem un portofoliu echilibrat. Cine a intrat pe piata de leasing si s-a concentrat mai mult sau doar pe segmentul auto are acum mari probleme”, a mai declarat Sekizyarali.

Compania are in prezent 3.000 de clienti si 5.500 de contracte si un portofoliu total in derulare de 200 de milioane de euro.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri