2 / 5

Asiguratorii isi indreapta tot mai mult atentia spre promovarea online

Pe langa promovarea TV, asiguratorii isi indreapta tot mai mult atentia catre mediul online, care a devenit atractiv in contextul boom-ului tehnologic actual.

Internetul este un mediu cu potential si care va fi probabil, dupa cum comenteaza Daniela Dimitriu, singurul canal de comunicare cu cresteri in acest an. “Internetul permite o mare libertate de miscare si optimizare in timp real a comunicarii, este masurabil si mai ales segmentabil pe profile de internauti. Folosim Internetul pentru ca acolo este clientul, care cauta informatii, cere sfaturi si schimba opinii cu alte persoane care au interese similare”, detaliaza Daniela Dimitriu, de la Generali.

Totusi, explica directorul de comunicare si PR al Generali, Internetul trebuie folosit ca un instrument de interactiune cu clientul. “Vrem sa folosim Internetul pentru a oferi clientilor informatia si consultanta de care au nevoie. Internetul presupune la noi colectarea de lead-uri (colectarea de date ale potentialilor clienti n.red), prezenta pe bloguri si comunitati sociale si, nu in ultimul rand, optimizarea informatiei din perspectiva clientului', detaliaza Dimitriu.

In ceea ce priveste Uniqa Asigurari, Internetul ocupa pozitia a treia din alocarile de buget (circa 1,4 mil. euro n.r.), dupa TV si Radio in 2010. “In viitor, insa, online-ul va ocupa pozitia a doua, avand in vedere ca rezultatele obtinute au fost mult peste cele prevazute, astfel am sesizat dezvoltarea si eficienta acestui canal de comunicare", explica Pasca, adaugand ca, in 2010, proportia alocarilor din bugetul de promovare al companiei va fi in proportie de 35% TV, 30% radio, 20% online, 10% PR si circa 5% print (presa scrisa n.r.).

“In mod evident Internetul devine un canal de diseminare a informatilor tot mai important si in Romania, credibil si cu un numar de utilizatori in crestere. In plus, studiile arata ca in 2009 Internetul a fost singurul canal de comunicare care a inregistrat o usoara evolutie pozitiva, trend ce se va pastra, probabil, si anul acesta. Ca atare, si in campaniile pe care le desfasuram la ING vom pastra in 2010 o componenta online”, detaliaza Carmen Soare privind strategia de promovare a ING Asigurari de Viata in 2010.

Referitor la distributia procentuala a bugetului pe diferite canale de promovare, este greu de spus cum va fi per ansamblul anului 2010 in conditiile in care pentru campaniile pe care ING le are in plan sunt urmarite oportunitatile care apar pe toate canalele atat TV, on-line, cat si print.

Din punctul de vedere al oamenilor de vanzari, investitiile sunt tot punctuale in 2010, ca si anul trecut in promovarea online. „Nu se vede o continuitate in comunicarea online, dar lucrurile se pot schimba din toamna (cand se inregistreaza cel mai mare volum de publicitate, circa 60-70% din volumul aferent unui intreg an)”, a declarat Vlad Popa (foto), director de vanzari in cadrul InternetCorp.

In plus, adauga Popa, atunci vom stii mai exact care va fi impactul masurilor de austeritate adoptate de guvernul de la Bucuresti.

Recesiunea a taiat bugetele de promovare si a afectat toate segmentele economiei, online-ul nefacand exceptie. „Totusi, ponderea online-ului in cadrul bugetelor de promovare ale companiilor a crescut si sunt sanse ca volumul total sa se mentina fata de anul trecut. Internetul va avea cel mai mic volum si anul acesta, probabil si anul viitor, dar diferenta intre radio, presa si OOH (promovare outdoor) s-a redus deja foarte mult. Punctual, Internetul ar putea deveni a doua media (al doilea mijloc de promovare ca importanta n.r.) pentru o parte din asiguratori, avantajul fiind acela ca oamenii il folosesc usor ca mediu de informare asupra serviciilor oferite de acestia”, adauga oficialul InternetCorp.

Ca toti clientii din piata, spune directorul de vanzari al publisherului online, clientii – companiile de asigurari sunt mult mai atente la ce cumpara si conditiile comerciale sunt renegociate foarte des in aceasta perioada de turbulente economice majore.

„Rezultatele sunt evaluate mult mai des decat in trecut si expertiza clientilor s-a imbunatatit foarte mult. A crescut ponderea campaniilor servite cod in cod (reclame servite centralizat de pe serverul fiecarui furnizor in parte n.r.), ceea ce permit centralizarea rezultatelor si o mai buna evaluare a performantelor unei campanii. Practic, procesul de maturizare al pietei s-a accelerat puternic”, observa Popa, adaugand ca in cazul asiguratorilor se vede un efort continuu pe partea de marketing si vanzare de produse si un efort mai mic pe cea de branding.

Citeste in urmatorul slide despre dinamica bugetelor de promovare.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri