4 / 5

Comunicarea si informarea sunt tot mai importante pe timp de recesiune

Reprezentantii companiilor de asigurari au explicat ca intr-o perioada de recesiune economica profunda, cum este cea prin care trece Romania, asigurarile sunt cu atat mai importante pentru a putea avea protectie asupra unor bunuri, greu de inlocuit in vremuri de restrictii financiare. Din aceasta perspectiva, comunicarea privind produsele industriei de profil si informarea asupra ofertelor pietei in general devin tot mai importante.

“Uniqa si-a propus sa dezvolte proiecte de educare in vederea preventei, protectiei bunurilor si a auto-protectiei. In acest sens, am lansat de curand o campanie de educare a copiilor in scoli, (Casa mea e Uniqa) pe care o vom dezvolta pas cu pas. Noua campanie este prima de acest gen din platforma de CSR pe care dorim sa o construim, de la an la an”, a spus Ioana Pasca (foto).

Reprezentantul Generali, Daniela Dimitriu, a mentionat ca atat la nivelul industriei, cat si la nivelul companiei inca de anul trecut s-a simtit nevoia unei comunicari mai intense.

“Avand ca obiectiv castigarea de cota de piata pe segmentul de retail, s-a impus o adresare catre publicul larg, dar care sa tina cont in acelasi timp de cerintele publicului si de nivelul de dezvoltare a asigurarilor in piata din Romania. Astfel, daca ne uitam la piata locala a asigurarilor de viata din 2009, se observa o scadere a acesteia, in timp ce in tari mai dezvoltate, ca Italia sau Franta, asigurarile de viata au crescut exponential, odata cu aparitia contextului economic nesigur”, a mai spus Dimitriu.

Fiecare individ simte nevoia mai ales pe timp de criza, spun reprezentantii asiguratorilor, de protectie si stabilitate suplimentara, nevoi care sunt satisfacute tocmai prin conceptul de asigurare in sine.

“Incercam sa comunicam acest lucru si romanilor care, dimpotriva, odata cu inceperea crizei, au inceput sa-si rezilieze contractele de asigurare de viata, un comportament total atipic si nesanatos pe termen mediu si lung. De aceea, vom intensifica comunicarea prin intermediul instrumentelor de marketing, dar si prin intermediul consultantilor financiari, pentru a oferi informatia corecta”, explica Dimitriu care este de parere ca diferenta intre afacerile asiguratorilor va fi facuta de accentuarea comunicarii cu actualii clienti si cresterea calitatii serviciilor oferite.

ING, liderul pietei de asigurari de viata si al pensiilor private, desfasoara constant campanii de promovare a produselor de asigurare de viata, dar in cadrul acestora nu trebuie uitata importanta componentei de educare si informare a consumatorilor.

"Anul 2010 nu face exceptie, si avem planificate pentru a doua jumatate a anului diferite activitati de promovare, educare si informare a consumatorilor. Comunicarea cu clientii si mentinerea unei relatii apropiate cu acestia sunt elemente extrem de importante, in general, dar cu atat mai mult in momentele dificile economic, marcate de incertitudini ”, explica directorul de marketing al ING.

Pe de alta parte, este nevoie ca eforturile de acest fel sa se desfasoare atat la nivelul fiecarei companii in parte, cat si la nivel de industrie, dar si al autoritatilor responsabile in acest domeniu, conchide pentru Wall-Street, Carmen Soare.



Inapoi la articol

Setari Cookie-uri