2 / 6

Orange descrie "procesul ideal" al unei achizitii online

Robert Anghel (foto), online shop and care manager la Orange Romania a inceput prin a experimenta cu platile online “in interes profesional. Incepand de prin 2005 am facut mai multe comenzi la mai multe magazine la care eram interesat de procesul de comanda, de transportatori, de documente, mail-uri si asa mai departe. Cred insa ca prima comanda pentru mine a fost in 2006 cand am luat, de pe Diverta.ro, bilete pentru concertul Depeche Mode. Mi-aduc aminte ca atunci eram doar preocupat sa prind biletele pe care le voiam pentru toti prietenii care urmau sa vina in vizita pentru concert", spune el.

Managerul diviziei online shop al Orange Romania spune ca cele mai mari probleme nu le intampini in procesul efectiv de comanda online ci in afara site-ului. “In perioada emanciparii comertului online in .ro cele mai mari probleme le intampinai de fapt in afara site-ului. In site totul era ok, produse multe, prezentate frumos, cu preturi bune. Daca faceai o comanda insa, te trezeai ca de fapt produsul nu e in stoc, sau ca pretul nu era actualizat. Mai mult, aflai toate aceste lucruri in momentul in care primeai comanda”, spune el.

Robert Anghel considera insa ca aceasta etapa a trecut, criza filtrand mult din magazinele online care mai fac business in .ro, cu toate acestea ele avand inca de lucru la timpul de livrare, la stocurile disponibile. Per total insa, “suntem in directia buna!”.

Anghel descrie foarte in amanunt cum ar arata procesul perfect al unei comenzi online, poate “o lectie” pentru mai multe magazine de pe piata locala (spuneti mai jos parerea dumneavoastra – n.r.).

“Ajung in site la recomandarea unui prieten. Gasesc imediat produsul pe care il doresc. Situl imi recomanda 2-3 produse similare celui pe care il caut si imi face o comparatie intre ele. Unul din ele este intr-o oferta speciala. Pentru fiecare dintre ele pot decide si in functie de feedbackul direct venit din partea utilizatorilor produsului.
Procesul de comanda e simplu, mi se cer doar datele esentiale pentru facturare si livrare. Nu e neaparat necesar sa imi fac cont. Inainte de depunerea comenzii pot sa aleg daca vreau notificari de livrare prin SMS sau e-mail.
Dupa depunerea comenzii primesc un mail de confirmare a comenzii cu informatii corecte si complete. Dupa livrare primesc un mail cu o cerere de feedback si cu o invitatie sa-mi fac cont pt a participa la programul de fidelizare”.

Robert Anghel sfatuieste utilizatorii, daca au dubii despre vreun site de comert, sa le foloseasca pe cele deja consacrate – eMag.ro, PCFun.ro, f64.ro si asa mai departe si eventual sa sune inainte de a comanda.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri