Google a facut foarte multe lucruri bine de cand Sergey Brin si Larry Page au fondat motorul de cautare, in 1998. Au monetizat cu grija, au pastrat lucrurile simplu si si-au extins serviciile (Google Maps, YouTube, Gmail).
Insa, la fel cum Bill Gates a ratat intrarea pe segmentul motoarelor de cautare, Page a ratat o oportunitate similara, o revolutie a Web-ului – retelele sociale. Partea mai rea este faptul ca Page chiar a intrezarit oportunitatile, insa pur si simplu nu a actionat atunci cand ar fi trebuit.
Google a oferit 30 de milioane de dolari pentru a prelua Friendster, in 2003. Aceasta insa nu a vrut sa fie cumparata. Larry Page ar fi trebuit, atunci, sa inceapa dezvoltarea propriei retea sociala. Insa nu a facut-o. Google nu a lansat Google Buzz decat in februarie 2010, cand deja era prea tarziu. Serviciul a fost intrerupt in 2011 pentru a face loc Google Plus, care si in continuare se zbate sa acopere macar o mica parte din piata.
“Stiam clar ca trebuia sa fac ceva, insa am ratat oportuntiatea”, a recunoscut, dupa ani, Larry Page.