2 / 4

Afaceri in scadere cu 40% in S2, la 104 mil. euro

Cristian Moanta, directorul de marketing si vanzari al Altex, estimeaza vanzari de 104 milioane euro in al doilea semestru al anului, in scadere cu 40% fata de aceeasi perioada din 2008, lucru care va pozitiona compania usor peste nivelul pietei.

"Vom inregistra afaceri in scadere cu 40% in cea de-a doua jumatate a anului. Astfel, vom obtine venituri de peste 100 milioane euro, dar pana in 150 milioane. Ne va ajuta si sezonul sarbatorilor de iarna, care va influenta pozitiv vanzarile la nivel de grup", a declarat Moanta.

Cea mai afectata categorie de produse din punct de vedere al vanzarilor inregistrate in prima parte a anului a fost zona de IT, care se afla, in prezent, la - 80%. Asta inseamna ca, in perioada imediat urmatoare, cel mai mare potential de crestere il va inregistra tocmai acest sector, care va fi urmat indeaproape de electronice, electrocasnice mici si accesorii.

In primul semestru al anului, cel mai bine s-au vandut produsele albe (25%), cele negre (23%), IT (18%) si mici (15%).

In plus, criza a modificat preferintele romanilor in materie de produse electronice, electrocasnice si IT&C. Comparativ cu 2008, anul acesta s-a redus interesul pentru furnizorii de electrocasnice mari non-brand si a crescut interesul pe partea de electrocasnice mici. Conform lui Moanta, aceasta categorie are un potential marit.

“In continuare, ca trend pe piata de electroretail, vor creste preturile la televizoare si laptop-uri. De asemenea, campaniile de lichidare de stoc vor inceta si va aparea tendinta obtinerii de profit, pe fondul cresterii generale a vanzarilor”, mentioneaza el.

Potrivit directorului de marketing si vanzari al Altex, parteneriatele cu furnizorii, in aceasta perioada, reprezinta un lucru mult mai strategic decat insemna pana acum.

Ca o strategie de crestere a retailerilor electronici, Moanta propune o varianta extinsa la programul “Prima Casa”.

“Acest program ar trebui extins la bunurile de baza necesare. Statul ar trebui sa ofere cate 5 – 6.000 euro si pentru achizitionarea de mobilier si produse electronice, electrocasnice si IT necesare in orice locuinta noua”, considera el.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri