3 / 5

De ce se uita companiilie la IMM-uri

Potrivit unui studiu al IBM care a implicat 2.500 de directori ai departementelor IT din 78 tari, aproximativ 83% din managerii executivi ai companiilor de nivel mijlociu au indicat aplicatiile de business intelligence ca fiind principala prioritate pentru imbunatatirea competitivitatii si reducerea costurilor.

Astfel, in iulie IBM a lansat pe piata locala Lotus Foundations un competitor pentru Small Business Server al Microsoft, iar in septembrie compania a lansat inca doua produse pentru companiile mici si mijlocii: IBM Cognos Express, un instrument de analiza, raportare si planificare si IBM System Storage DS5020 Express, o oferta pentru stocarea datelor.

Pe de alta parte, in toamna anului trecut filiala locala a producatorului chinez de PC-uri Lenovo, s-a orientat catre segmentul intreprinderilor mici si mijlocii, iar din acest trimestru Lenovo a introdus produse si pe segmentul consumer.

Aurel Netin (foto), country manager al Lenovo Romania&Moldova, a precizat ca ponderile cele mai mari in vanzarile Lenovo sunt reprezentate de multinationale, sectorul public, IMM-uri si consumatorii individuali, desi nu a oferit o cifra in legatura cu cat inseamna cele mai importante segmente de clienti in vanzarile companiei.

O companie pentru care sectorul de IMM a avut o importanta mare in 2008 a fost Crescendo, pentru care firmele mici si mijlocii au insemnat in jur de 50% din cifra de afaceri de 19,6 milioane de euro din 2008 a furniziorului de solutii IT.

“In anii anteriori segmentul IMM avea un potential urias de dezvoltare, atat datorita conjuncturii economice, foarte prielnice, dar si accesarii fondurilor UE. Iar dezvoltarea lor trebuia sa fie sustinata de o infrastructura IT&C bine pusa la punct, care sa ajute compania in atingerea obiectivelor de business”, a declarat Marius Tulea, directorul general al companiei.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri